M7: lezárult a nyomvonalvita

Feltehetően pont kerül az immár kilenc éve folyó vita végére: eldőlt, hogy hol és miként fut tovább az M7-es Zamárdi és Szárszó között. Kőröshegy és Balatonföldvár önkormányzati vezetői elégedettek, és úgy tűnik, a hatóságok sem gördítenek már akadályt az útépítés elé.

2001. 10. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Balatonföldvár polgármestere, Berkes László még gyanakvóan optimista, Kőröshegy első embere, Pavlek Ferenc viszont örömmel vette tudomásul, hogy a csaknem kilencévi, néha idegtépő vita után eldőlt, hogy hol fut továb az M7-es községüket érintő szakasza. Mint arról többször is írtunk, abban már korábban egyetértés született, hogy az egyik legszebb dél-balatoni üdülőhelyet, Földvárt nem szelheti ketté a nagy forgalmú út, ezért annak Kőröshegytől délre kellett tovább futnia. Abban is egyetértettek a hatóságok, hogy kímélendő Somogy egyik legnagyobb és legértékesebb erdejét, a nyomvonal 12 kilométeres szakaszába Kőröshegytől nyugatra viaduktot kell beépíteni. Később egy alagút építése is indokolttá vált, és ez újabb vitákra adott okot.
A minap megérkezett Kőröshegy önkormányzatához a döntés, miszerint alagútra nincs szükség, úgynevezett mélybevágás viszont kell az új úthoz, a völgyhídon pedig egy 80 méter magas és 1800 méter hosszú úton halad majd tovább az M7-es forgalma. Az autópálya-építők ígérik: Tihany felől nézve sem rontja majd az észak-somogyi táj és a Dél-Balaton látványát a kőröshegyi viadukt.
Az erdőtörvény alapján eljáró (engedélyező) kaposvári erdészeti szolgálat vezetője, Nádas József már többször cáfolta, hogy az erdőbirtokosok és a vadászlobbik nyomására akadályozták a hatósági nyomvonalengedély kiadását, azt azonban leszögezte: pótolni kell a völgyhíd miatt kivágott erdőterületrészt, és gondoskodni kell arról is, hogy a forgalom okozta légszennyezés ne károsítsa Észak-Somogy egyik legnagyobb kiterjedésű erdejét. Végül is a korábban tervezett 51 helyett csak 38 hektárnyi erdő kivágása válik szükségessé a völgyhíd megépítése miatt, ám a beruházási költségvetésben ennek megvan a fedezete.
A dél-balatoniak egyébként már nagyon várják az M7-es – Zamárdiig nagy tempóban folyó – továbbépítését, mert hogy az őszi kamionforgalom egyre több boszszúságot okoz a „régi 7-es” mellett élők körében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.