Balatonföldvár polgármestere, Berkes László még gyanakvóan optimista, Kőröshegy első embere, Pavlek Ferenc viszont örömmel vette tudomásul, hogy a csaknem kilencévi, néha idegtépő vita után eldőlt, hogy hol fut továb az M7-es községüket érintő szakasza. Mint arról többször is írtunk, abban már korábban egyetértés született, hogy az egyik legszebb dél-balatoni üdülőhelyet, Földvárt nem szelheti ketté a nagy forgalmú út, ezért annak Kőröshegytől délre kellett tovább futnia. Abban is egyetértettek a hatóságok, hogy kímélendő Somogy egyik legnagyobb és legértékesebb erdejét, a nyomvonal 12 kilométeres szakaszába Kőröshegytől nyugatra viaduktot kell beépíteni. Később egy alagút építése is indokolttá vált, és ez újabb vitákra adott okot.
A minap megérkezett Kőröshegy önkormányzatához a döntés, miszerint alagútra nincs szükség, úgynevezett mélybevágás viszont kell az új úthoz, a völgyhídon pedig egy 80 méter magas és 1800 méter hosszú úton halad majd tovább az M7-es forgalma. Az autópálya-építők ígérik: Tihany felől nézve sem rontja majd az észak-somogyi táj és a Dél-Balaton látványát a kőröshegyi viadukt.
Az erdőtörvény alapján eljáró (engedélyező) kaposvári erdészeti szolgálat vezetője, Nádas József már többször cáfolta, hogy az erdőbirtokosok és a vadászlobbik nyomására akadályozták a hatósági nyomvonalengedély kiadását, azt azonban leszögezte: pótolni kell a völgyhíd miatt kivágott erdőterületrészt, és gondoskodni kell arról is, hogy a forgalom okozta légszennyezés ne károsítsa Észak-Somogy egyik legnagyobb kiterjedésű erdejét. Végül is a korábban tervezett 51 helyett csak 38 hektárnyi erdő kivágása válik szükségessé a völgyhíd megépítése miatt, ám a beruházási költségvetésben ennek megvan a fedezete.
A dél-balatoniak egyébként már nagyon várják az M7-es – Zamárdiig nagy tempóban folyó – továbbépítését, mert hogy az őszi kamionforgalom egyre több boszszúságot okoz a „régi 7-es” mellett élők körében.
Varga Mihály: Jövőbeni munkámmal is Magyarország stabilitását és gyarapodását szolgálom