Magyar pilóták merész bravúrja

Háromszáz órás repülőútra készül két keszthelyi pilóta és egy operatőr. A városból felszállva kilencven nap alatt szándékoznak megtenni Ausztráliáig a több ezer kilométeres utat.

2001. 10. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ultrakönnyű gépeken teszik meg a nagy utat; az ausztrál–magyar állampolgárságú oktatópilóta, Apáthy László és az ugyancsak oktatórepülős Kántás Andor is menetkész állapotban várja már a startot. Az operatőr, aki hol az egyik, hol a másik gépben ül majd, kissé szorongva készül a vakmerő légi útra.
Az egyik gép, a Subaru-motorral „felerősített” Turul 2. speciálisan „magyar termék”, a másik, az Egerben áttervezett és Apollo Fox nevű légi járgány egy Rotax 912-es négyütemű motorral várja az indulást. Mivel tengerek és óceánok fölött is repülnek majd, a gépek fedélzetén kényszerleszálláshoz szükséges mentőfelszerelést is elhelyeznek. A gépeket Keszthely és Ausztrália egyik nagyvárosa között tesztelik a pilóták, akiktől megtudtuk: az óránként 150 kilométeres sebességgel haladó könnyű testű gépekkel tervezett úthoz 4000 liter üzemanyag szükséges. A távrepülés összköltsége 15 millió forint. Az indulás időpontja decemberben vagy január elején lesz. A Keszthelyi Repülő- és Ejtőernyős Egyesület tagjainak, a 60 éves Apáthy Lászlónak és a 40 éves Kántás Andornak szándéka megmásíthatatlan. Az úthoz minden szükséges vízum és reptéri leszállási engedély együtt van már, ám biztos, ami biztos: négy GPS-t (műholdas helymeghatározó műszert) is magukkal visznek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.