Ultrakönnyű gépeken teszik meg a nagy utat; az ausztrál–magyar állampolgárságú oktatópilóta, Apáthy László és az ugyancsak oktatórepülős Kántás Andor is menetkész állapotban várja már a startot. Az operatőr, aki hol az egyik, hol a másik gépben ül majd, kissé szorongva készül a vakmerő légi útra.
Az egyik gép, a Subaru-motorral „felerősített” Turul 2. speciálisan „magyar termék”, a másik, az Egerben áttervezett és Apollo Fox nevű légi járgány egy Rotax 912-es négyütemű motorral várja az indulást. Mivel tengerek és óceánok fölött is repülnek majd, a gépek fedélzetén kényszerleszálláshoz szükséges mentőfelszerelést is elhelyeznek. A gépeket Keszthely és Ausztrália egyik nagyvárosa között tesztelik a pilóták, akiktől megtudtuk: az óránként 150 kilométeres sebességgel haladó könnyű testű gépekkel tervezett úthoz 4000 liter üzemanyag szükséges. A távrepülés összköltsége 15 millió forint. Az indulás időpontja decemberben vagy január elején lesz. A Keszthelyi Repülő- és Ejtőernyős Egyesület tagjainak, a 60 éves Apáthy Lászlónak és a 40 éves Kántás Andornak szándéka megmásíthatatlan. Az úthoz minden szükséges vízum és reptéri leszállási engedély együtt van már, ám biztos, ami biztos: négy GPS-t (műholdas helymeghatározó műszert) is magukkal visznek.
Varga Mihály: Jövőbeni munkámmal is Magyarország stabilitását és gyarapodását szolgálom