Évértékelés Siófokon

Amint az már megszokott, Siófok nem sieti el az idegenforgalmi szezon értékelését, és arra is ügyel az üdülőhely önkormányzata, hogy időben meghatározza a jövő év turizmusának legfontosabb teendőit. Idén – mintegy tanulságként – a balatoni régió turinform irodáinak munkáiba is betekintett Siófok képviselő-testülete.

2001. 12. 04. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Siófok köztestülete a város versenyképességét meghatározó tényezőnek tartja, hogy az üdülőközpont magáénak tudhatja a déli part leghosszabb partszakaszát, a legnagyobb (nyaranként 40-45 ezres) szálláshely kapacitását, a legnagyobb bevásárló-, kereskedelmi, konferencia- és szórakoztató központjait.
A város 2001. évi turisztikai „vonzerőleltára” arról tanúskodik: Siófok megtartotta versenyképességét és – bár időközben Keszthely levédette a „Balaton fővárosa” címet – a „nyári főváros” rangjához méltóan tervezi a jövőjét. Siófok 2001-ben ugyanazokkal a turisztikai anomáliákkal kényszerült szembe nézni, mint a korábbi években: a valóságos szezon csak július közepén kezdődött, a vendégforgalom abszolút mértékben „németországi iskolai vakációfüggő”, a kereskedelmi szálláshelyeket igénybe vevők száma négy százalékkal nőtt (a szállodai szféra szobakihasználtsága éves átlagban 75 százalékos volt), a magánszállások forgalma viszont visszaesett. A vendégkör összetétele miatt az úgynevezett „költési mutatók” kedvezőtlenek: Siófok, az ifjúsági turizmus balatoni központja évek óta a kevésbé vastag pénztárcájú (volt kelet-) német és holland fiatalokat vonzza. Ők legfőképpen a diszkóturizmus miatt választják Siófokot, és teszik időnként elviselhetetlenül zajossá. Nem beszélve arról, hogy a „Tombolja ki magát Magyarországon!” szlogennel csalogató, egyes németországi utazási irodák által szervezett utak éjszakánként randalírozó résztvevői idén nyáron kiváltképpen gyakran kerültek összeütközésbe a közrendvédelem egyenruhásaival.
A napfogyatkozás évének attrakcióját 2001-ben ugyan nem volt mivel pótolni, ám mint a közgyűlési jelentésben olvasható, a pünkösdi szezonnyitó, az előszezoni szállásdíjkedvezmény, az Aranykagyló-fesztivál, az erős emberek olimpiája, az augusztus 20-i tűzijáték, a műrepülő Eb, az aszfaltsí-világbajnokság, valamint a már „bejáratott” magyar–német nyelvű operettest-sorozat jelentős eseménye volt az üdülővárosnak.
A város turisztikai kiadványai a marketing legfontosabb eszközei: a 74 oldalas Passport 40 ezer, a 16 oldalas nyári programfüzet 36 ezer példányban jut el a hazai irodákon kívül tizennyolc turisztikai külképviselethez. Idén ősszel már „hangosban” is megjelent a Siófok Passport, és a város internetes honlapja is ontja a vendégcsalogató információkat. Az üdülőváros alapvetően nem kíván változtatni a turisztikai stratégiáján, ám a képviselő-testület tagjai is jól tudják, vannak még kihasználatlan lehetőségeink – mondta lapunknak Balázs Árpád. A polgármester egyebek közt azt tartja különösen fontosnak, hogy a város jelképének számító, és hamarosan új külsővel büszkélkedő víztoronyban berendezkedett tourinform iroda a továbbiakban is kulcsszerepet vállaljon az információs és marketing- munkában. Ezért is került a minap tartott képviselő-testületi ülés elé egy, a Siófokon is túltekintő regionális tourinformiroda-jelentés.
Ebből megtudjuk, hogy a tókörnyék 12 tourinform irodájában nyaranként együttesen 23 állandó és 17 szezonális foglalkoztatású dolgozó várja a vendégeket, és amíg a kisebb üdülőhelyek, például Balatonvilágos vagy Kenese irodájába naponként 28-30, illetve 60-70 hazai vagy külhoni tér be, a füredi irodában nyolcvanan-kilencvenen, a tapolcaiban száztízen, a keszthelyiben kétszázan, a siófokiban pedig csaknem háromszázan kérnek útbaigazítást vagy igényelnek szálláshelyet.
A siófoki tourinform iroda 2000-hez képest csaknem megkétszerezte az információs kiadvány (útikönyv, térkép) forgalmát, a múlt évi 1,7 milliós szálláshely-kiadási tervét tíz százalékkal növelte, belföldi programajánlataival azonban jóval kevesebben éltek, mint korábban. A tizenhárom százalékos forgalomnövekedés azt mutatja, hogy a siófoki tourinformosok nemcsak helytálltak a régiós versenyben, hanem növelni is tudták előnyüket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.