Egy hónapos határidővel vizsgálatot kért hétfői ülésén a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága Demszky Gábor főpolgármestertől arra, hogy a Bartók Béla út felújított részén kialakítható-e önálló buszsáv, vagy szakaszosan közös tömegközlekedési sáv. A bizottság álláspontja szerint meg kell vizsgálni a környezetvédők igényét, hogy a buszok egy szélső, elkülönített útsávon, vagy a villamosok útpályáján közlekedhessenek.
Az ülésre meghívták a Levegő Munkacsoport képviselőjét is. A civil szervezet kérte, hogy egy hónapig próbajárat jelleggel működtessék a szélső sávokat buszsávként. Szerintük ez idő alatt, csakúgy, mint a felújítás idején, a Bartók Béla úton nem parkolhatnának az autók.
Keszthelyi Tibor, a felújítást tervező Főmterv projektvezetője nem zárkózott el attól, hogy a szakmai érveket megvizsgálják. Mint elmondta, a tervezők és a beruházó nyitottak arra, hogy módosítsák a korábbi forgalomtechnikai elképzeléseket, de ez nem befolyásolja az építkezést, amelyet hamarosan befejeznek.
– Szakemberek állítják, hogy jól működhet a közös villamos- és buszsáv, főként a Móricz Zsigmond körtér és a Gellérthegy közötti szakaszon – szögezte le Szálka Miklós, a főváros városüzemeltetési bizottságának elnöke, aki elmondta: a főváros megbízásából egy független szakmai testület két hónapon belül megvizsgálja a buszsáv kialakításának lehetőségét.
A képviselők a tervezőktől és a beruházóktól tájékoztatást kaptak a 4-es metró építésével, a főpolgármester által a sajtóban közzétett Bosnyák térig való nyomvonal-meghosszabbítással kapcsolatos kérdésekről is. Ezzel összefüggésben az elnök kifejtette: a Bosnyák téri meghosszabbításra a lakossági igények, a tömegközlekedés javítása és a korábbi elképzelések szakmai korrekciója miatt lenne szükség. A javaslat megszületésében szerepet játszott, hogy nehéz megteremteni a kapcsolatot a 44-es villamos és a leendő metró között, és hogy a Baross tér környékének metróépítéssel kapcsolatos rendezési tervében előnytelen megoldások szerepelnek, például szétszórt tömegközlekedési csomópontokat hozna létre a Keleti pályaudvar környékén.
Szálka Miklós tudatta azt is, hogy a Bosnyák téri metrószakasz elkészülte után két évvel indokolt lesz a budaörsi virágpiacig terjedő szakasz megépítése is.
Gulyás László, a BKV Rt. DBR metróprojekt igazgatója elmondta, hogy a főpolgármester bejelentését követően az Európai Beruházási Bank (EIB) egy kérdőívet juttatott el a fővárosi önkormányzathoz. Ebben a pénzintézet azt kéri, hogy a 4-5 éve készült metrótervezés aktuális adatait ismét juttassák el hozzájuk.
A projektigazgató közölte: az adatok feldolgozása megkezdődött, és az EIB ezek ismeretében, várhatóan októberben dönt a módosuló hitelezésről. Ezután a főváros döntéshozó szervei is állást foglalhatnak. Gulyás Lászlónak egyelőre nincs semmilyen információja arról, hogy a főváros vezetői folytatnak-e tárgyalásokat a kormánnyal a metróépítés finanszírozásáról.
Szálka Miklós megerősítette: a javaslatok nem szakmailag megalapozott tanulmányok alapján születtek, így nincs kormánydöntés a tervek konkrét pénzügyi támogatásáról.

Térképen mutatjuk, hogy milyen idő lesz a hosszú hétvégén