Lesz-e buszsáv a Bartók Béla úton?

A Levegő Munkacsoport indítványára a fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottsága felszólította Demszky Gábor főpolgármestert, hogy készíttessen vizsgálatot a Bartók Béla úti közös busz- és villamospálya kialakításának lehetőségéről. A bizottság ülésén javaslat született a 4-es metró kétirányú meghosszabbításáról is. Amennyiben ez megvalósul, a budapestiek a Bosnyák tértől a budaörsi virágpiacig utazhatnak majd a földalattival.

2002. 08. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy hónapos határidővel vizsgálatot kért hétfői ülésén a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága Demszky Gábor főpolgármestertől arra, hogy a Bartók Béla út felújított részén kialakítható-e önálló buszsáv, vagy szakaszosan közös tömegközlekedési sáv. A bizottság álláspontja szerint meg kell vizsgálni a környezetvédők igényét, hogy a buszok egy szélső, elkülönített útsávon, vagy a villamosok útpályáján közlekedhessenek.
Az ülésre meghívták a Levegő Munkacsoport képviselőjét is. A civil szervezet kérte, hogy egy hónapig próbajárat jelleggel működtessék a szélső sávokat buszsávként. Szerintük ez idő alatt, csakúgy, mint a felújítás idején, a Bartók Béla úton nem parkolhatnának az autók.
Keszthelyi Tibor, a felújítást tervező Főmterv projektvezetője nem zárkózott el attól, hogy a szakmai érveket megvizsgálják. Mint elmondta, a tervezők és a beruházó nyitottak arra, hogy módosítsák a korábbi forgalomtechnikai elképzeléseket, de ez nem befolyásolja az építkezést, amelyet hamarosan befejeznek.
– Szakemberek állítják, hogy jól működhet a közös villamos- és buszsáv, főként a Móricz Zsigmond körtér és a Gellérthegy közötti szakaszon – szögezte le Szálka Miklós, a főváros városüzemeltetési bizottságának elnöke, aki elmondta: a főváros megbízásából egy független szakmai testület két hónapon belül megvizsgálja a buszsáv kialakításának lehetőségét.
A képviselők a tervezőktől és a beruházóktól tájékoztatást kaptak a 4-es metró építésével, a főpolgármester által a sajtóban közzétett Bosnyák térig való nyomvonal-meghosszabbítással kapcsolatos kérdésekről is. Ezzel összefüggésben az elnök kifejtette: a Bosnyák téri meghosszabbításra a lakossági igények, a tömegközlekedés javítása és a korábbi elképzelések szakmai korrekciója miatt lenne szükség. A javaslat megszületésében szerepet játszott, hogy nehéz megteremteni a kapcsolatot a 44-es villamos és a leendő metró között, és hogy a Baross tér környékének metróépítéssel kapcsolatos rendezési tervében előnytelen megoldások szerepelnek, például szétszórt tömegközlekedési csomópontokat hozna létre a Keleti pályaudvar környékén.
Szálka Miklós tudatta azt is, hogy a Bosnyák téri metrószakasz elkészülte után két évvel indokolt lesz a budaörsi virágpiacig terjedő szakasz megépítése is.
Gulyás László, a BKV Rt. DBR metróprojekt igazgatója elmondta, hogy a főpolgármester bejelentését követően az Európai Beruházási Bank (EIB) egy kérdőívet juttatott el a fővárosi önkormányzathoz. Ebben a pénzintézet azt kéri, hogy a 4-5 éve készült metrótervezés aktuális adatait ismét juttassák el hozzájuk.
A projektigazgató közölte: az adatok feldolgozása megkezdődött, és az EIB ezek ismeretében, várhatóan októberben dönt a módosuló hitelezésről. Ezután a főváros döntéshozó szervei is állást foglalhatnak. Gulyás Lászlónak egyelőre nincs semmilyen információja arról, hogy a főváros vezetői folytatnak-e tárgyalásokat a kormánnyal a metróépítés finanszírozásáról.
Szálka Miklós megerősítette: a javaslatok nem szakmailag megalapozott tanulmányok alapján születtek, így nincs kormánydöntés a tervek konkrét pénzügyi támogatásáról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.