A BKV Rt. igazgatósága nemrég előterjesztést készített a fővárosi önkormányzat tulajdonosi bizottságának. Eszerint a társaság pénzügyi helyzete kritikus, a cég adósságcsapdába került, mert saját forrásból nem tudja teljesíteni a hitelek törlesztését és a kamatterheket.
Az előterjesztés leszögezi, hogy a közlekedési vállalat saját eszközeivel már nem képes kezelni a közösségi közlekedés költsége és ára között évek óta növekvő hiányt, amely a folyamatosan veszteséges gazdálkodásban is megmutatkozik. A beszámoló azt is megállapítja, hogy a BKV a 4-es metró beruházására 2001-ben 4,7 milliárd forintot fordított.
A Levegő Munkacsoport szerint ezzel beigazolódott a Világbank előrejelzése, hogy a 4-es metró megépülésével a BKV utasai tíz százalékának luxusutazási rendszer jön létre, miközben 90 százalékukat arra szorítják, hogy nagyrészt alacsony színvonalú tömegközlekedési eszközökkel, kedvezőtlen feltételekkel utazzon. Idővel ez a helyzet tovább romlik majd, mivel a felújításra fordítható összegeket elviszi a metróépítés, miközben a tömegközlekedési tarifák tovább növekednek. A szervezet úgy tartja: a Móricz Zsigmond körtérre, a Bocskai út és a Fehérvári út kereszteződésébe tervezett aluljáró építésére is csak a metróberuházás miatt van szükség. A több milliárd forintba kerülő „gödörásásokat” – amint azt a fővárosi önkormányzat közlekedési ügyosztálya is megerősítette – kizárólag a metró indokolja, mivel arra a jelenlegi gyalogosforgalomnak nincs szüksége.
Pavics Lázár, a szervezet közgazdász szakértője szerint a 2-es metró felújítása inkább sürgető feladat, mert ez a vonal annyira elavult, hogy több helyen sebességkorlátozást kellett bevezetni. A tűzvédelmi és szellőzési rendszer balesetveszélyes, a járművek már 30 évesek, és jelentős mértékben korrodálódtak. A szakértő aggályosnak tartja, hogy egy másik metró jellegű vonal, a budai oldal északi részének fő közlekedési tengelyét képező szentendrei HÉV is olyan mértékben leromlott, hogy az utazási idő 50 százalékkal több az eredetileg tervezettnél. A szakértő szerint bárkit is választanak meg főpolgármesternek, biztos, hogy az elkövetkező néhány évben nem lesz pénz arra, hogy a meglévő tömegközlekedési hálózatot is megfelelő szinten tartsák és működtessék, s ugyanakkor a több száz milliárd forintba kerülő metróberuházást is megvalósítsák. A BKV 30 milliárd forint pénzügyi hiányt görget maga előtt, pedig évente 140 új autóbuszt kellene beszereznie csak a régiek pótlására. A 168 trolibuszból csak 15 új, a többit haladéktalanul le kellene cserélni, ahogyan a villamoskocsik jelentős részét is. A pályák nagy része szintén sok kívánnivalót hagy maga után.
Pavics Lázár állítja: felvetődhet az öszszeférhetetlenség kérdése a Főmterv Rt.-vel kapcsolatosan. A cég ugyanis szerinte anyagilag is érdekelt a metróberuházás megvalósításában.
– Az, hogy ugyanaz a társaság készíti a főváros általános közlekedési terveit, amelyik a 4-es metrót tervezi, értelmezhető úgy is, hogy a főváros közlekedésfejlesztésére döntő befolyással van egy olyan nyereségérdekelt magáncég, amely az egyes konkrét nagyberuházások tervezését is végzi – jegyezte meg a szakértő.

Kislányokat zaklatott az interneten egy pedofil Budakeszin