Három százalékkal több tejet vásároltak a magyar háztartások 2002 első tíz hónapjában, mint egy évvel korábban; éves fogyasztásuk így megközelíti a félmilliárd litert – derül ki a GfK Piackutató Intézet felméréséből. Az értékben mért tízszázalékos növekedés alapján prognisztizálható, hogy a háztartások által az idén friss tejre kiadott összeg meghaladja a hatvanmilliárd forintot.
Az intézet adatai szerint nőtt a sajt, a tejföl és a gyümölcsjoghurt fogyasztása is. Január–október között mennyiségben a sajt fogyasztása nyolc, a tejfölé négy, míg a gyümölcsjoghurté tizenegy százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest. A GfK szerint a legnagyobb forgalmú tejtermék, a sajt piacának mérete éves szinten megközelíti a harmincmilliárd forintot. A tejfölpiac a legutóbbi évek csökkenése vagy stagnálása után január–októberben nemcsak mennyiségben ért el érzékelhető növekedést, hanem értékben is. A háztartásokban az első tíz hónap alatt kilenc százalékkal többet költöttek tejfölre, és 15 milliárd forint körüli éves piacméret várható. Ismét dinamikusan fejlődik a gyümölcsjoghurt fogyasztása: mennyiségben tizenegy százalékos, értékben pedig húszszázalékos növekedés volt mérhető az első tíz hónapban, így a gyümölcsjoghurt piaca meghaladja a harmincmillió litert, értékben pedig megközelíti a 15 milliárd forintot.
A napi fogyasztási cikkek forgalma 2002 első tíz hónapjában átlagosan 17 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, és elérte az 1500 milliárd forintot.
A GfK az első tíz hónapra vonatkozóan vizsgálta az alkoholmentes italok piacát is. A felmérésből kiderül, hogy ásványvízből a háztartások fogyasztása mennyiségben 16, értékben pedig húsz százalékkal nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Szénsavas üdítőitalból az idei növekedési ütem mennyiségben tíz, értékben pedig 12 százalékos volt. A gyümölcsléfogyasztás ugyanebben az időszakban menynyiségben öt százalékot csökkent, de értékben négy százalékot nőtt.
Zelenszkij bejelentést tett, megfordítaná a háború menetét
