Nőtt az üdítőitalok és a tej forgalma

Idén az első tíz hónapban emelkedett a tejfogyasztás, így az előzetes kalkulációk szerint a háztartások éves fogyasztása elérheti a félmilliárd litert. Ugyanebben az időszakban emelkedett a sajt-, a tejföl-, a joghurt-, illetve az ásványvíz- és üdítőital-fogyasztás is.

Nagy Ottó
2002. 12. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három százalékkal több tejet vásároltak a magyar háztartások 2002 első tíz hónapjában, mint egy évvel korábban; éves fogyasztásuk így megközelíti a félmilliárd litert – derül ki a GfK Piackutató Intézet felméréséből. Az értékben mért tízszázalékos növekedés alapján prognisztizálható, hogy a háztartások által az idén friss tejre kiadott összeg meghaladja a hatvanmilliárd forintot.
Az intézet adatai szerint nőtt a sajt, a tejföl és a gyümölcsjoghurt fogyasztása is. Január–október között mennyiségben a sajt fogyasztása nyolc, a tejfölé négy, míg a gyümölcsjoghurté tizenegy százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest. A GfK szerint a legnagyobb forgalmú tejtermék, a sajt piacának mérete éves szinten megközelíti a harmincmilliárd forintot. A tejfölpiac a legutóbbi évek csökkenése vagy stagnálása után január–októberben nemcsak mennyiségben ért el érzékelhető növekedést, hanem értékben is. A háztartásokban az első tíz hónap alatt kilenc százalékkal többet költöttek tejfölre, és 15 milliárd forint körüli éves piacméret várható. Ismét dinamikusan fejlődik a gyümölcsjoghurt fogyasztása: mennyiségben tizenegy százalékos, értékben pedig húszszázalékos növekedés volt mérhető az első tíz hónapban, így a gyümölcsjoghurt piaca meghaladja a harmincmillió litert, értékben pedig megközelíti a 15 milliárd forintot.
A napi fogyasztási cikkek forgalma 2002 első tíz hónapjában átlagosan 17 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, és elérte az 1500 milliárd forintot.
A GfK az első tíz hónapra vonatkozóan vizsgálta az alkoholmentes italok piacát is. A felmérésből kiderül, hogy ásványvízből a háztartások fogyasztása mennyiségben 16, értékben pedig húsz százalékkal nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Szénsavas üdítőitalból az idei növekedési ütem mennyiségben tíz, értékben pedig 12 százalékos volt. A gyümölcsléfogyasztás ugyanebben az időszakban menynyiségben öt százalékot csökkent, de értékben négy százalékot nőtt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.