Befellegzett a zuglói villamosoknak?

Környezetvédő civil szervezetek tiltakoznak a fővárosban a metróépítők terve ellen, amely a 4-es vonal Bosnyák téri meghosszabbítása okán végleg felszámolna két zuglói villamosjáratot. Figyelmeztetnek: kár lenne ugyanazt a hibát elkövetni, mint a hármas metróvonal építésekor. Ekkor csaknem teljesen felszámolták a párhuzamos felszíni tömegközlekedést. Az eredmény ismert: az Üllői úton és a Bajcsy-Zsilinszky úton a korzózók, turisták és vásárlók helyét négy-hat sávos „autósztrádák” foglalták el.

2003. 02. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Örömhírről számolhatok be. Megoldódhat ugyanis a Thököly út szűk keresztmetszetének és az évek óta felújításra váró villamosvágányoknak a problémája – vezette fel a villamosok végleges megszüntetéséről és az útpálya kiszélesítéséről szőtt tervét Gulyás László, a DBR Metró Projekt vezetője szombaton az Info Rádióban.
A Fővárosi Közgyűlés és a kormány ugyan még nem tárgyalta a Thököly úti villamospályák leradírozásának és a tervezett 4-es metró Bosnyák térig történő meghoszszabbításának ügyét, de több millió forintért a DBR-MPI már vázlatterveket készített a saját javaslatáról. Eszerint a Kelenföldi pályaudvartól a Bosnyák térig egy ütemben építenék meg a metrót, de ehhez a Thököly úton már a közeljövőben megszüntetnék az egyébként is évek óta „ideiglenesen” szünetelő villamosforgalmat. – A javaslatot a DBR-MPI fogalmazta meg, de azzal a fővárosi vezetés és az Európai Beruházási Bank képviselői is egyetértettek – tudtuk meg Gulyás Lászlótól. A DBR-MPI vezetője szerint az egykor itt közlekedő 44-es és 67-es villamosjárat visszaállítása esetén el kellene halasztani a 4-es metró Baross téren túli megépítését. Az igazgató úgy tartja, hogy a villamosok kapacitáshiánynyal küzdenének, és meg kellene hagyni az autóbuszokat is, amelyek mellett nem lehetne védett villamospályát biztosítani.
– A Mexikói út felé elkanyarodó 67-es járatot mindenképpen helyre kell állítani, ahogyan ezt a főváros régóta ígéri – véli Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke, aki szerint teljesen bizonytalan a 4-es metró építése, hiszen a BKV is a csőd szélén áll, és egyre nyilvánvalóbb, hogy az olcsóbb közlekedésfejlesztési megoldásokat kell választani. Megjegyezte: akkor kellene százmilliárdokat költeni metróépítésre, ha majd a főváros a saját vagyonával tisztességesen tud gazdálkodni. – Tiltakozunk a felszíni közlekedés újabb csonkítási terve ellen – fűzte hozzá az elnök.
– A metróépítés éppen hogy jó alkalom lehet az utána következő felszíni rendezésre, és legalább a 67-es villamos vonalának helyreállítására – jelentette ki Mészáros Péter, a Magyar Közlekedési Klub és a Zöld Jövő Környezetvédelmi Egyesület vezetője, aki szerint azért is időszerűtlen a sínek eltüntetése, mert a 4-es metró még meg sem kapta a szakhatósági engedélyeket.
Amíg nincs részletes környezetvédelmi hatástanulmány a 4-es metró beruházásához, addig nem lehet egy eltervezett nyomvonal okán tovább nyomorítani a felszíni közlekedést – erősítette meg Illés Zoltán, a parlament környezetvédelmi bizottságának fideszes alelnöke. Hozzátette: a világ minden részén meghagyják a felszíni közlekedést is a metróépítés után, amely alternatívaként szolgálhat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.