Örömhírről számolhatok be. Megoldódhat ugyanis a Thököly út szűk keresztmetszetének és az évek óta felújításra váró villamosvágányoknak a problémája – vezette fel a villamosok végleges megszüntetéséről és az útpálya kiszélesítéséről szőtt tervét Gulyás László, a DBR Metró Projekt vezetője szombaton az Info Rádióban.
A Fővárosi Közgyűlés és a kormány ugyan még nem tárgyalta a Thököly úti villamospályák leradírozásának és a tervezett 4-es metró Bosnyák térig történő meghoszszabbításának ügyét, de több millió forintért a DBR-MPI már vázlatterveket készített a saját javaslatáról. Eszerint a Kelenföldi pályaudvartól a Bosnyák térig egy ütemben építenék meg a metrót, de ehhez a Thököly úton már a közeljövőben megszüntetnék az egyébként is évek óta „ideiglenesen” szünetelő villamosforgalmat. – A javaslatot a DBR-MPI fogalmazta meg, de azzal a fővárosi vezetés és az Európai Beruházási Bank képviselői is egyetértettek – tudtuk meg Gulyás Lászlótól. A DBR-MPI vezetője szerint az egykor itt közlekedő 44-es és 67-es villamosjárat visszaállítása esetén el kellene halasztani a 4-es metró Baross téren túli megépítését. Az igazgató úgy tartja, hogy a villamosok kapacitáshiánynyal küzdenének, és meg kellene hagyni az autóbuszokat is, amelyek mellett nem lehetne védett villamospályát biztosítani.
– A Mexikói út felé elkanyarodó 67-es járatot mindenképpen helyre kell állítani, ahogyan ezt a főváros régóta ígéri – véli Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke, aki szerint teljesen bizonytalan a 4-es metró építése, hiszen a BKV is a csőd szélén áll, és egyre nyilvánvalóbb, hogy az olcsóbb közlekedésfejlesztési megoldásokat kell választani. Megjegyezte: akkor kellene százmilliárdokat költeni metróépítésre, ha majd a főváros a saját vagyonával tisztességesen tud gazdálkodni. – Tiltakozunk a felszíni közlekedés újabb csonkítási terve ellen – fűzte hozzá az elnök.
– A metróépítés éppen hogy jó alkalom lehet az utána következő felszíni rendezésre, és legalább a 67-es villamos vonalának helyreállítására – jelentette ki Mészáros Péter, a Magyar Közlekedési Klub és a Zöld Jövő Környezetvédelmi Egyesület vezetője, aki szerint azért is időszerűtlen a sínek eltüntetése, mert a 4-es metró még meg sem kapta a szakhatósági engedélyeket.
Amíg nincs részletes környezetvédelmi hatástanulmány a 4-es metró beruházásához, addig nem lehet egy eltervezett nyomvonal okán tovább nyomorítani a felszíni közlekedést – erősítette meg Illés Zoltán, a parlament környezetvédelmi bizottságának fideszes alelnöke. Hozzátette: a világ minden részén meghagyják a felszíni közlekedést is a metróépítés után, amely alternatívaként szolgálhat.
Kubatov Gábor is elbúcsúztatta a mandátumát elvesztő Fekete-Győr Andrást