3213 euró a magyar vásárlóerő

MTI
2003. 09. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három százalékponttal javult 1998 és 2002 között a magyarországi egy főre jutó vásárlóerő Németországgal összevetve a GfK Piackutató Intézet adatai alapján. A felmérés szerint – amelyben az egy főre jutó németországi vásárlóerőt vették 100 százaléknak – a magyar mutató a 1998. évi 47-ről 2002-re 50 százalékra nőtt.
Szlovénia indexe a legmagasabb, 69 százalék a kelet-közép-európai régióban. Négy évvel korábban szintén Szlovénia vezette a régiót, 67-es mutatóval. Magyarországot a térségben még Csehország előzi meg 51-es mutatóval. A GfK nürnbergi központja 38 európai ország vásárlóerő-indexét számította ki oly módon, hogy az egy lakos által vásárlásra költhető pénzt összevetette az egyes országok háztartásainak költési szerkezetével és a statisztikai bevásárlókosarába tartozó termékek áraival.
Az Európai Unió tagországai közül a legalacsonyabb, 73 százalékos mutatóval Portugália rendelkezik. Az európai mezőnyt Luxemburg vezeti (153 százalék).
A kelet-közép-európai régiós listán Fejér megye a 15. 216 százalékkal, Győr-Moson-Sopron megye a 17. helyre került 214 százalékkal. Komárom-Esztergom megye a 18. lett, vásárlóerő-indexe Közép-Csehországgal megegyezően 211 százalékot ért el. Az euróban kifejezett vásárlóerő az európai listát vezető svájciaknál 2001-ben 25 603 euró volt fejenként. Luxemburg 24 623 euróval lett a második, majd Norvégia, Dánia és Izland következett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.