Mindezt annak apropóján közölte az alkalmazott a Magyar Nemzettel, hogy a vezeték szerdán a kárpátaljai Szarvasházánál (Zsdenyijevónál) eltört, és mintegy 110 tonna kőolaj került a Latorcába. Az elöregedés miatti csőtörések súlyos gondokat okozhatnak, mert egyes kárpátaljai települések, például Szojva vagy Csap ivóvize a vezeték mellett lévő Latorca-folyóból származik. A balesetek érinthetik Magyarországot is, hiszen a Latorca vize Szlovákián keresztül eljut a Bodrogba, és a Tiszába is. A Vereckei-hágó lábánál történt baleset körül óriási a titkolózás. A rendkívüli helyzetek minisztériumának jelentése szerint sikerült megállítani a szennyezést, és az elhárítás megfelelően folyik, a csőtörés helyszínét mégis gépfegyveres katonák vették körül, és az ott tartózkodó kormánytisztviselőkön, állambiztonsági embereken, valamint elhárítókon kívül a területre nem léphet be senki. Ide még Varga Attilát, a Felső-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság ukrán kapcsolattartóját sem engedték be, csakúgy, mint a Magyar Nemzet tudósítóját. Varga lapunknak elmondta: megtiltották neki, hogy a rozsdásodás miatt bekövetkezett balesetről szerzett tapasztalatairól nyilatkozzon, de tudomása szerint a Latorca vize egy 7-12 kilométeres szakaszon szennyeződött. Ezt a szakaszt úszózárakkal elhatárolták, és folyamatosan szivattyúzzák. A helyszínen megtudtuk: még szombaton is számos munkás és a hadsereg különítménye dolgozott az olaj begyűjtésén, aminek részeként buldózerekkel az egész vízfolyást eltorlaszolták.
Jurij Urbanszkijnak, az Ukrán Nemzeti Ökológiai Központ elnökhelyettesének közlése szerint a szennyezés bűzös, fekete mocsárrá változtatta folyószakaszt, minden élőlényt elpusztítva abban.
Szánthó Miklós levelet írt David Pressman távozó nagykövet-aktivistának