Autóút-avatás politikai közjátékkal

Elkészült a Kaposvárt elkerülő, 19 kilométer hosszú út utolsó hét kilométeres szakasza, így alkalom nyílt arra, hogy ünnepi procedúra keretében adják át a forgalomnak az együttesen 18,3 milliárd forintos beruházást. A jövőbeli M9-es autóút első, Kaposvártól északra futó szakaszának átadási ünnepségére szóló meghívó protokolljából kimaradt Fónagy Jánosnak a neve, aki miniszterként 1999-ben aláírta a beruházás kivitelezési szerződését.

2003. 11. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az avatóünnepségen, miután még csak nem is köszöntötték az Orbán-kormány volt közlekedési miniszterét, Szita Károly kaposvári polgármester igyekezett kiköszörülni a protokolláris csorbát. Erre reagálva Lamperth Mónika, az útátadásra felkért belügyminiszter Szita Károly szavaira utalva azzal kezdte ünnepi beszédét: nem gondolta volna, hogy politikai nagygyűléssé válik az esemény.
Harmincéves álma vált valóra a kaposváriaknak a várost elkerülő, csaknem húsz kilométeres tehermentesítő út átadásával. Szita Károly polgármester arra is emlékeztetett, hogy a beruházás sokmilliárdos fedezete érdekében annak idején Orbán Viktor miniszterelnököt és Fónagy János minisztert is többször felkereste. – Így most úgy gondolom, kijár a köszönet a volt kormánynak és személy szerint Fónagy Jánosnak, akit ezennel – pótolva mások figyelmetlenségét – az ünneplők első sorába szólítok, és megkérek az autóút felavatására.
Fónagy János rövid beszédében elhárította a neki szóló köszönetet, és közölte: az autóút megépítéséért nem neki, hanem az adófizetőknek, jelesül a kaposvári polgároknak jár köszönet. Úgy fogalmazott, hogy az utak térben és időben, kormányokat átívelve épülnek.
Lamperth Mónika belügyminiszter arról beszélt, hogy a Medgyessy-kormány milyen infrastrukturális beruházásokat tervez. Egyebek közt megjegyezte, hogy a kabinet hitet tett az M7-es továbbépítése mellett. Rövid beszéde végén – noha a meghívó szerint egyedül neki kellett volna átadni az útszakaszt és átvágni a nemzetiszínű szalagot, mintegy a „megbékélés” jeleként – arra kérte Fónagy Jánost, hogy közösen vágják át a trikolórt. Ezzel az aktussal voltaképpen véget ért az útavatás politikai közjátéka.
A ceremóniát követően Fónagy János lapunk kérdésére kifejtette: más dolog útépítésről és megint más útátadásról beszélni. A volt közlekedési miniszter szerint a Medgyessy-kormány 430 kilométer autópálya építésére tett ígéretet, ám abból eddig mindössze harmincat épített meg. – Gyanítható: az elkövetkező két évben nem épül meg négyszáz kilométer.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.