Páros portré

–
2003. 12. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csendes László túlzás nélkül az egri társulat egyik tartóoszlopa. A rimaszombati születésű színművész csoportos színpadi rutinját abból az időből szerezte, amikor még faluról falura jártak Ágcsernyőtől Pozsonyig a lelkes, magyar ajkú társulatok a Felvidéken, hogy tartsák a lelket az emberekben. Komáromi és prágai katonaévei után alapító tagja lett a Kassai Thália Színháznak, itt játszott 1983-ig, parádés szerepek sorát alakítva. Első filmbeli szereplése Kósa Ferenc Ítélet című, 1969-es alkotásában volt. Mivel csehül és szlovákul is anyanyelvi szinten beszél, lehetőséget kapott a prágai és barandovi filmstúdióktól is. Emlékezetes volt az 1980-as esztendő, amikor három filmfőszerepet is játszott: egyet Pozsonyban; Magyarországon pedig a Ballagásban, illetve a Szőnyi G. Sándor rendezte tévéfilmben, a Fekete rózsákban. A nyolcvanas években települt át. Kecskemétre szerződtették, miután vendégművészként nagy sikerrel játszotta el Bolyait Kocsis István monodrámájában. Rögtön a Jancsó–Hernádi korszakba csöppent, ahol a színházcsinálás nem hagyományos módszereivel ismerkedett meg. Eger közönségének a hetvenes években mutatkozott be, Serfőző Simon Miskolcról áthozott, Otthontalanok című darabjában. Feltűnt neki, az itteni közönség mennyire érzékenyen reagált a parasztból munkássá lett társadalmi réteg problémáit boncolgató műre. Számos vidéki és fővárosi színházban dolgozott, de Egert második szülővárosának tekinti, hiszen kisebb kihagyásokkal a tizenkettedik szezonját tölti a Gárdonyi Színházban. Lételeme a játék, de emellett fontosnak tartja a családot, a barátokat, a természetet, a különféle kedvteléseket és az élet egyéb örömeit is. Most még azt is kipróbálhatja, milyen színidirektornak lenni – az Otelló Gyulaházán című produkcióban…
Kovács Patrícia a Gárdonyi Színház egyik nagy reménysége, aki azonban máris jó néhány jelentős szerepben bizonyíthatta sokoldalúságát. Ha kell, a Valahol Európában Suhancát énekli, ha kell, az Ahogy tetszik Rosalindájaként komédiázik. Játszik Kőrösi Zoltán Galambokjában éppúgy, mint az Anconai szerelmesek című könnyed slágerkoktélban. A legjelentősebb azonban alighanem Mira szerepe az Elveszett paradicsom című Sarkadi-drámában. Nem is csoda, ha ennyi remek lehetőség láttán pesti létére Egerbe költözött. Azt vallja: nem elég a főiskola – a bohóckodástól a tragédiáig mindenféle lehetőséghez csupán egy vidéki népszínházban lehet hozzájutni. Szerencsés alkatnak tartja magát, akit nem skatulyáznak be a rendezők a naiva szerepkörébe. Amikor napközben a Nemzeti Színházban a Györgyike, drága gyermek című Szomory-darabot próbálja, remeg ugyan a lába a Kossuth-díjas kollégák között – este azonban hazatér Egerbe, ahol felszabadultan játszik. Úgy véli, nem zárkózhat be a színház világába: egy jó színésznek meg kell élnie az életet is, hogy legyen miből merítenie. Fontos hát a háztartás, a barátkozás, a kutyanevelés is. Negyvenéves korára kertes házat, polgári biztonságot, két-három gyereket szeretne – már csak azért is, hogy ha ráosztják Ibsen Nóráját, legyen valami fogalma az egészről…

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.