Egy számmal nagyobb mini

Bár a Fiat Panda aprócska jármű, mégis elég egy rövidke út vele ahhoz, hogy ráébredjünk: jóval többet nyújt, mint egy szokványos miniautó. Ez voltaképpen jó hír, bár ennek megfelelően az ára révén sem sorolható a minimálautók közé, holott korábban még ezzel az ötlettel kacérkodott az olasz gyár.

Hajdu Imre
2004. 01. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már tavaly szeptember óta kapható a Panda, amely 3,54 méteres hossza (illetve rövidsége) ellenére is tágas: a mai autókénál közel arasznyival keskenyebb karosszéria négy felnőttnek kínál viszonylag kényelmes utazást. Ne számítsunk persze limuzinos komfortra, hiszen a helytakarékos építési mód miatt a termetesebb vezetők válla a B oszlophoz préselődik, utasként pedig jobb közepesnél nem nagyobb testalkatúakat választani, hiszen a hátsó lábtér korlátozott. A beszállás ellenben nem okoz problémát, hála a szélesre nyíló, magas ajtóknak. Szintén könnyű hozzáférni a csomagtartóhoz, ami a maga 200 literjével tágasnak számít a kategóriában, ráadásul a felszereltségi szinttől függően felárért rendelhető, tologatható hátsó ülés révén még tovább bővíthető. Az általunk tesztelt kivitelben a lehető legegyszerűbb pad volt, fixen beépített üléslapjára csak egyben lehetett rádönteni a háttámlát.
A futómű nem okoz csalódást: miniautós mércével mérve a Panda kifejezetten komfortosan rugózik. A zajszigetelés viszont valóban minimálautósra sikeredett; százas tempóig a futómű gördülése, afölött pedig a motor kelt szokatlanul nagy zajt az utastérben. Persze lágy suhanást azért ne várjunk az autótól. Tesztautónk 14 colos kerekeken futott – méreteihez képest komfortosan –, az alapkivitel egy számmal kisebb lába azonban nyilván gyakrabban botlott volna meg az útegyenetlenségeken. A magas karosszéria meglepően kis oldaldőléssel veszi a kanyarokat, a papíron harmatos teljesítményű, 60 lóerős 1,2 8V benzinmotor pedig lelkesítő nyomatékkal csinál kedvet a városi autózáshoz. A magasra emelt sebességváltó is kellemes meglepetés a Fiatokhoz szokott vezetőnek, mert a kar lágyan, pontosan és könnyedén talál helyére. A fogyasztás kisautóhoz méltón visszafogott: városban is csupán 6,5–7 liter 100 kilométerenként. A karosszéria csekély tömege miatt nyilván az 5 lóerővel gyengébb 1,1 literes motorral sem csorbulna jelentős mértékben a városi furikázás élménye. Ez azért lényeges kérdés, mert a kétmillió forint alatt elvihető alapkivitelt csak ezzel a kis erőforrással választhatjuk.
A Panda jelenleg két tagból álló motorválasztéka április elejére egészül ki az 1,3 literes dízelmotorral. Ezt vezetni és tankolni egészen biztosan felemelő érzés lesz – megvásárolni már kevésbé. Egy drága dízelnek elméletileg kevés esélye lenne a városi törpék piacán, a Panda azonban olyan magával ragadó – és tegyük hozzá, remekül kitalált és megépített – autó, hogy tehetős feleségek divatjárgányaként is megállja a helyét, ebben a szegmensben pedig igenis lehet fizetőképes kereslet a költséges technológiára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.