Több mint 406 + 1

Nem volt nagy meglepetés, amikor kiderült, hogy a Peugeot 407 névre keresztelte a 406-ost leváltó modellt. Az autó külseje viszont igenis meglepetést kelt; bár a francia márkáktól megszoktuk már, hogy látványos és meghökkentő formatervekkel rukkolnak elő, a 407-es mégis szokatlanul impresszív külsővel kápráztatja el a vásárlókat.

Jávor József
2004. 01. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Habár a négyajtós jármű megőrizte a műfajt meghatározó hármas osztású karosszériát, mindennek nevezhető, csak viszszafogottnak nem. Sziluettjét a hosszú orr és az ahhoz képest rövid, férfiasan izmos hátsó rész határozza meg, sportos hangulatot kelteni hivatott versenytársaihoz hasonlóan. Igazán egyéni ugyanakkor az orr kialakítása: a márka legutóbbi formatanulmányai által már előre vetített hatalmas légbeömlő egyszerre tartja fenn a folytonosságot a most futó modellekkel és alakít ki új, vakmerőbb arculatot.
A teljes lökhárítót elfoglaló hűtőnyílás vérbeli sportkocsikat idéz, ugyanakkor a stílusukban az eddigiekhez igazodó, de azoknál is méretesebb fényszórók és a szélre kitolt, ugyancsak óriási ködlámpák magabiztos eleganciát kölcsönöznek az autónak, amely valószínűleg sokáig ugyanúgy nem fog beleolvadni a forgalomba, mint a 607-es.
Ehhez a hátsó traktus kialakítása is nagyban hozzájárul. A rendelkezésre álló kis területen hihetetlen mennyiségű ívet, élt és domborulatot helyeztek el a dizájnerek, így az egyes részleteit tekintve hétköznapi far összességében mégis jellegzetes képet mutat. A ferde hátú Peugeot-kon alkalmazott, elnyújtott fényforrások helyett szögletes hátsó lámpákat kapott a 407; ezek dupla körbetétje teremti meg a stílusbeli kapcsolatot a család többi tagjával. A messze hátra tolt C oszlop révén egyszerre érvényesül a kielégítő térkínálat és a sportos megjelenés kívánalma: a hátsó utasok mellett már-már kupés ívben, mélyre bukva húzódik az oldalüveg, a mélyített hátsó szélvédő a fejtámlák felett ér véget.
A Peugeot-tól megszokott módon változatos színvilágú beltér jóval konformistább, mint a külső megjelenés. A műszerfalat a 307-esé után modellezték, az egyetlen lényeges eltérés a középkonzol felett kialakított légbeömlő rácsozat, amely huzatmentes szellőzést hivatott biztosítani. Kedves ötlet, hogy a csomagtér pontosan 407 literes, a kapacitást kétoldalt fedeles rekeszek egészítik ki. Rakodóhellyel a kabinban sem fukarkodtak a tervezők, mint ahogy az üléseket is bőkezűen méretezték, a belső hangulat ötletessége összességében mégsem vetekszik a külső formatervvel.
Arról, hogy az izgalmas külsőhöz hasonlóan borzongató vezetési élmény is társuljon, széles spektrumú motorkínálattal gondoskodott a Peugeot. A legkisebb, 117 lóerős benzinmotor 1,8 literes. Ezt követi a kiforrott, 136 lovas, kétliteres, amely felárért négyfokozatú szekvenciális automatikus váltóval is kérhető. Ugyanez a váltómű a 160 lóerős 2,2-eshez is rendelhető, az alapkivitelű hatfokozatú manuális helyett. A benzinespaletta csúcsa a 3,0 V6 211 lóerővel, változó szelepvezérléssel és vadonatúj hatgangos automatikus váltóval. Ehhez a motorhoz ráadásul kilenc fokozatban állítható csillapítású felfüggesztés és sebességfüggő szervokormány is jár. A dízeles kínálat egyelőre két motorra korlátozódik, az új 1,6-os 110, a hatfokozatú kézi váltóval szerelt 2,0 literes 136 lóerőt teljesít; a későbbiekben további öngyújtósok, köztük egy 2,7 literes V6-os várható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.