Magyarországon és főleg Budapesten szinte semmi nem valósult meg az autómentes nap céljaiból – tudtuk meg Lukács Andrástól. Magyarázatul kifejtette: tovább nőtt az autóforgalom, romlott a tömegközlekedés állapota, és a közterületekből egyre több helyet foglalnak el a gépkocsik. Legutóbb például – minden fővárosi frakció egyetértésével – hiába alkottak meg egy elfogadható parkolásirendelet-tervezetet, azt politikai okokból vélhetőleg mégsem fogják bevezetni. – Igaz ugyan, hogy a fővárosban építettek néhány sétálóutcát, ám ez még jó irányba tett kezdő lépésnek is kevés – vélekedett, hozzátéve: hiába kérik például sok éve, hogy részesítsék előnyben a tömegközlekedési eszközöket, egy-két kivételtől eltekintve semmit nem tettek az ügy érdekében. A meglévő kevés buszsáv pedig többnyire csak lehetőség a szemtelenebb autósoknak, a buszok továbbra is dugókban vesztegelnek. A környezetvédő elfogadhatatlannak nevezte, hogy bár a kormány az ígérgetések ellenére vonakodik megépíteni a négyes metrót, semmi jele, hogy a metróépítésre szánt összeget a lepusztult fővárosi felszíni tömegközlekedés jobbítására használnák fel. Ellenkezőleg, a metró méregdrága és követhetetlen előkészületeire is a meglévő forrásokat csoportosítják át. Érdeklődésünkre, hogy az áldatlan állapotért kik tehetők felelőssé, Lukács András egyértelműen a fővárosi önkormányzatot nevezte meg. Úgy vélekedett: nem véletlen, hogy a közvélemény-kutatások szerint további több százezer ember fontolgatja, hogy elköltözik Budapestről. Felvetésünkre, hogy néhány éve még rendőrök oszlatták fel a kerékpárosok felvonulását, és a nagyvárosok közül egyedül Budapesten nem volt hivatalos autómentes nap, most pedig maga a városvezetés tart hangzatos rendezvényeket, Lukács András úgy reagált: nyilván Demszky Gábor és csapata is felismerte, hogy óriási az igény az élhetőbb és tisztább levegőjű Budapest iránt, továbbá Nyugat-Európában igen kifizetődő a politikusoknak szót emelni ezen a napon. Csakhogy a szavakat itthon semmiféle tett nem követi. Rámutatott: vidéken azért jobb a helyzet. A legtöbb nagyvárosban, például Győrben, Debrecenben vagy Szegeden autómentes övezetek, sétálóutcák épültek a belső területeken. A tömegközlekedés vagy a távolsági busz és a vasút helyzete ugyanakkor semmit nem javult, sőt a romlás jelei tapasztalhatók.
A Levegő Munkacsoport elnöke beszámolt legújabb tanulmányukról is, amelyből kiderül: Magyarországon az autózás – szemben a közösségi közlekedéssel – hihetetlen mértékű támogatásban részesül. Számításaik szerint az állam hatszor annyit költ az autózás feltételeinek biztosítására, mint amennyit az autósokra kivetett adókból beszed. Ebből az összegből az egyik legnagyobb tétel az az adóbevétel-veszteség, amely a személyautók magánhasználatának céges elszámolásából adódik. Ez 600 milliárd forintos bevételkiesést okoz az államháztartásnak. A teherfuvarozásnál – ideértve az országon átdübörgő külföldi kamionokat is – még nagyobb a rejtett dotáció. Számba véve a mérhetetlen útkárt, illetve azt a kárt, amely a személyautókban keletkezik a teherautók által tönkretett utak miatt, kijelenthető, hogy minden egyes, a teherfuvarozásból származó adóbevétel-forintra tizennyolcszor annyi állami kiadás jut. – Ismeretes, hogy egy kamion elhaladása csaknem százezerszer akkora károsodást okoz a közútban, mint egy személyautóé – adott magyarázatot.
Így alázza meg Magyar Péter rendszeresen a nőket - videó