A kivitelezési szerződés szerint a Debrecent a gyorsforgalmi úthálózatba bekapcsoló autópálya-szakaszt 2006 során forgalomba helyezik, csakúgy, mint a Nyíregyházát Görbeházával összekötő M3-t, illetve a nyíregyházi elkerülő utat. A Nemzeti Autópálya Rt. beruházásában készülő M35 kivitelezője a Strabag Rt., a terveket az Uvaterv Rt. készítette, a mérnöktendert pedig a Főber Rt. nyerte. A kivitelezés költsége 68,7 milliárd forint, vagyis egy kilométer autópálya közel két milliárd forintba kerül a magyar adófizetőknek abban az esetben, ha az állam hitel nélkül tudja finanszírozni az építkezést. Mivel a büdzsé deficites, erre gondolni sem lehet, így meglehetősen drága megoldások merülnek fel. Gaál Gyula tájékoztatása szerint a költségvetés rövid távú kamatterheit csökkentené a koncesszió, így ezt a gondolatot sem szabad elvetni. (Az M5 tapasztalatainak ismeretében viszont nevük elhallgatását kérő szakértőink úgy vélik: a tervezett 25 éves koncesszió olyan óriási terheket róna a költségvetésre, ami drasztikusan továbbnövelné a már most is ijesztő mértékben növekedő deficitet.)
A koncessziós megoldás iránt tapasztalható befektetői érdeklődésről szólva az államtitkár kérdésünkre elmondta: elképzelhető, hogy a kivitelezési tender győztesei alakítanak koncessziós társaságot, s maguk is ringbe szállnak a koncessziós tenderen, de az sem kizárt, hogy tőlük teljesen független konzorcium lesz a tervezett koncessziós tender befutója. Egy viszont biztos: bármilyen formában áll össze a finanszírozási koncesszió, a kivitelezők az aláírt szerződések értelmében nem változhatnak.
Gaál nem csalódott. Nem vagyok csalódott amiatt, hogy nem én lettem a gazdasági miniszter, én ezt a posztot nem ambicionáltam – nyilatkozta Gaál Gyula, akit a kormányváltás előtti időszakban a tárca várományosaként emlegetett a koalícióhoz közel álló jól informált média. Kóka János miniszterről az államtitkár úgy vélekedett: kiváló szakember, ám nem rendelkezik államigazgatási gyakorlattal. Így némi csalódást okozhat neki, ha azzal szembesül, hogy az államigazgatás nem működik olyan olajozottan, mint egy prosperáló magáncég.