Kósa Lajos, Debrecen polgármestere tiltakozik a két kelet-magyarországi várost hátrányos helyzetbe hozó takarékosság ellen, Csabai Lászlóné, Nyíregyháza polgármestere pedig úgy nyilatkozott: ha 2007-ben nem kezdődik meg a két várost összekötő 4-es számú főút négysávosítása, ragaszkodni kell az eredetileg tervezett autópálya-összeköttetéshez. Az ügy kapcsán Kósa Lajos elmondta: csak a napokban fedezték fel, hogy a korábbi elképzelésekhez képest a Nemzeti Autópálya Rt. megváltoztatta a tervet. Az önkormányzat birtokába jutott leírás indoklása szerint nem szükséges a leágazás kiépítése, mert Polgár, illetve Görbeháza érintésével a két város közötti távolság 85 kilométerre nő, szemben a 4-es út 50 kilométerével. Kósa szerint ez nem érv, mert autópályán akkor is gyorsabban és olcsóbban el lehet jutni egyik pontból a másikba, ha a táv hosszabb.
Felméréseik szerint a 4-es úton jelen pillanatban több mint harmincezer gépkocsi közlekedik naponta, és az autópálya-összeköttetés biztosítása jelentősen csökkentené az út terhelését. Gazda László, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés elnöke a közvetlen autópálya-összeköttetés sürgősségéről úgy nyilatkozott: a szűkös költségvetési lehetőségek miatt valóban fölösleges lehet a nem egészen egy kilométeres autópálya-leágazás kiépítése, mert van esély rá, hogy 2007-ben megkezdődik a 4-es út Debrecen és Nyíregyháza közötti 50 kilométeres szakaszának négysávosítása, és még az is lehetséges, hogy az útrehabilitáció 2008-ban be is fejeződik.
A Kósa Lajos polgármester által sérelmezett csomópont elhagyásáról Mentes Balázs, az NA Rt. vezérigazgató-helyettese úgy nyilatkozott: a gazdasági minisztériumtól szabvány alóli felmentést kértek, mert csak így tudtak olyan tervet elfogadtatni, ami olcsóbb és megengedi, hogy a szükséges leágazásokat csak később, esetleg csak 2026-ban építsék meg. A szakember szerint az önkormányzatok kifogása miatt célszerű ezt a döntést felülvizsgálni, és ha van rá forrás, praktikus a csomópontot az eredeti tervek szerint kiépíteni.
Arról, hogy a 4-es út négysávosítása a közeljövőben várható-e,
az NA Rt. vezérigazgató-helyettese nem tudott érdemben nyilatkozni.
Letették az M6-os alapkövét. Jövőre adják át az M6-os autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakaszát – jelentette be az építő konzorcium képviselője az új sztráda alapkő-letételi ünnepségén. A kétszer két sávos, 26 méter széles autópályán tíz csomópont, 61 híd s műtárgy épül, közöttük a leghosszabb a Dunaújvárost Pusztaszabolccsal összekötő híd. (MTI)
Menczer Tamás: Mi lesz így velünk?!