Anélkül, hogy a szakszervezetekkel előzetesen egyeztetett volna, 256 fő alkalmazott csoportos elbocsátását jelentette be a MÁV Rt. a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei munkaügyi központnál – tájékoztatta lapunkat Pöhacker Attila, a Vasutasok Szakszervezetének területi képviseletvezetője. Szerinte a MÁV-nál erőltetett liberalizáció célja, hogy a 2007-től megpályázható több milliárd eurós uniós forrás megnyílásáig teljesen kiszolgáltatott helyzetbe hozza a magyar vasutat.
A megyében a rendszerváltás óta tízezer munkahely szűnt meg, ebből 2300 ember a MÁV-nál veszítette el munkahelyét. Pöhacker szerint a jelenlegi elbocsátások a családokkal együtt legalább ezer embert érintenek, és paradox módon leginkább az egyre jobb teljesítményt produkáló árufuvarozási részleget érinti. A szakszervezeti vezető szerint a MÁV létszámleépítése mögött az áll, hogy a vasúttársaságok működtetésére 2007-től bevezetendő finanszírozási rendszer jelentős teret nyit a spekulációnak, és erre a lehetőségre rámozdult a multinacionális nagytőke. Az új rendszer lényege, hogy a piac szereplői bizonyos útvonalak áru-, illetve személyforgalmának lebonyolítására kapnak jogot, ám ennek elnyeréséhez nem feltétlenül kell szállítási eszközökkel rendelkezniük. Ez magyarázza, hogy a spekulációnak is utat nyitó liberalizációs törekvések Európa minden vasúttárságánál napirenden vannak, s mivel a munkahelyeket tömegesen veszélyeztetik, ellenállást váltanak ki az érdekképviseletekből.
Sasvári Sándor megrázó vallomása: így tették tönkre a családját