Három eljárásban kilencmilliárd forintot fizet ki a honvédelmi tárca a honvédség BTR-80-as páncélozott harci járműveinek korszerűsítésére még ebben a választási ciklusban – tudtuk meg Bese Ferenctől, a Honvédelmi Minisztérium (HM) Biztonsági Beszerzési és Beruházási Hivatalának vezetőjétől. Az első eljárásban újra harcképessé tennék az eszközöket, a második ütemben egy prototípust fejlesztene ki a szaktárca üzeme, ezt követően pedig felújítanák az összes hadrendben lévő járművet.
A BTR-80 és BTR-80A páncélozott szállító harcjárművek a szakértők szerint a nyolcvanas évek haditechnikai alapkövetelményeinek megfelelően készültek, mozgékonyságuk jó, fegyverzetük kellő tűzerővel rendelkezik, és jelentős minőségű javulást eredményeztek a szárazföldi csapatok fegyverzetében. Hadrendbe állításuk azonban az orosz származás miatt további jelentős ráfordítást igényel, mert ehhez NATO-kompatibilissé, megfelelő vezető- és híradó eszközökkel ellátottá kell válniuk.
Mint ismert, a HM Currus Rt. mostanában több nagy értékű megbízást kapott a minisztériumtól. A BTR-felújítási program régóta húzódik, mert eddig nem volt rá pénz, a beszerzési hivatal vezetőjének közlése szerint viszont a korszerűsítés végrehajtása újabban elsőbbséget élvez a felújítási projektek között. Nemrég a HM Currus Rt. írhatott alá 2,5 millió dolláros szerződést egy amerikai céggel annak a 77 darab T-72-es tanknak a harcképessé tételéről is, amelyet a magyar kormány ajánlott fel Iraknak. Mint megírtuk, a HM Currus Rt.-ben tavaly igazgatósági elnök lett az a Füzesi Attila, akinek apja magánkölcsönt adott Juhász Ferenc honvédelmi miniszter 95 millió forintos házvásárlásához. A tárcavezető ezzel kapcsolatban többször kijelentette: Füzesi kinevezésének nincs köze a villavásárláshoz, a fiatal vállalkozót olyan szakembernek tartja, aki rendbe tudja tenni a cég ügyeit. A társaság néhány korábbi munkájához egyébként olyan események kapcsolódnak, amelyek nem tartoznak a HM sikertörténetei közé. A HM Currus Rt. szerelte be például az iraki misszió BTR harci járműveibe azokat a légkondicionálókat, amelyeket végül a helyszínen el kellett távolítani, mert a magyar szállítóalakulat parancsnoka szerint akadályozták a motorok megfelelő hűtését.
Magyar Péter saját pártja átláthatóságáról is hazudott