Információink szerint Bochkor előre kikötötte, hogy csak akkor hajlandó részt venni a repülőnapon, ha repülhet a Magyarországnak is gyártott svéd Gripen vadászgéppel, ezért a szaktárca illetékeseinek külön engedélyt kellett kérni a gyártóktól, hogy a repülőbe polgári személy is beülhessen. Ekkor találták ki, hogy vendégcsalogató programként egy olyan Forma–1-es autó versenyez majd a svéd vadászgéppel, amelyet Palik vezet. A versenyautó a kecskeméti betoncsíkon száguld majd, a repülőgép pedig – hátsó ülésén Bochkorral – felette teszi meg az 500, 1000, 1500 és 2000 méteres „versenytávot”.
*
Bocskai István, a Honvédelmi Minisztérium (HM) szóvivője a rendezvény költségeit firtató kérdésünkre úgy hárította el a választ: a repülőnap lebonyolítását a szaktárca tulajdonában lévő, de önállóan gazdálkodó vagyonkezelő részvénytársaság (EI Rt.) végzi, a forrásokat a cég a saját költségvetéséből teremti elő.
Schieber József, az EI Rt. szóvivője azonban megkeresésünkre azt állította: egyelőre még nagyságrendileg sem tudja megmondani, mekkora összeget különítettek el a repülőnap szárazföldi lebonyolítására. Hozzátette: előszerződéseket ugyan kötöttek a résztvevőkkel, de ezekről csak „a másik fél beleegyezésével nyilatkozhatnak”. Ismeretes ugyanakkor, hogy a kormány még 2002 augusztusában rendeletet alkotott, amelyben utasította a minisztereket és az országos szervek vezetőit, hogy a felekkel kötendő szerződésekben olyan rendelkezéssel gondoskodjanak a közpénzek felhasználásának nyilvánosságáról, „amely kizárja a szerződés lényeges tartalmáról a tájékoztatás megtagadását üzleti titok címén”.
A repülőnapra egyébként egy felnőttbelépőjegy elővételben 3500 forintba kerül, az értékesítést a Szerencsejáték Rt. végzi. Az idén 17 ország 71 repülőgépe mutatja be képességeit a levegőben, a HM teljes szárazföldi arzenálja és egy kiépített békefenntartó tábor is várja a Kecskemétre érkezőket.
Egymilliárd forintot, a bevallott összeg tízszeresét költhették el Magyar Péterék tavasszal