Továbbra sem hajlandók elárulni a Honvédelmi Minisztérium (HM) százszázalékos tulajdonában lévő vagyonkezelő társaság (HM EI Rt.) vezetői, hogy mekkora összeget különítettek el a cég költségvetéséből a kecskeméti repülőnapra. A társasággal a HM kötött szerződést a rendezvény szárazföldi lebonyolítására. Az ország egyik legnépszerűbb programjának évről évre rengeteg látogatója van, annak ellenére, hogy egyre drágábbak a belépők. Az idén egy felnőttjegyért elővételben már 3500 forintot kérnek, a gyermekek és a nyugdíjasok pedig 2000 forintot fizetnek a rendezvény meglátogatásáért. Az értékesítést a Szerencsejáték Rt. végzi, és a rendezvényt az Alliance Hungária Rt. biztosítja, de a főszervező cég, a HM EI Rt. nem árulta el a nevét a repülőnap többi szponzorának. Ugyanígy titkolják azt is, hogy mennyibe kerül a társaságnak a program lebonyolítása.
Schieber Józsefnek, a HM EI Rt. szóvivőjének indokolása szerint a szaktárca cége nem kapott külön forrást a HM-től a rendezvény szervezésére, közpénzt tehát az értelmezésük szerint nem használnak fel, ennek megfelelően nem kötelező számukra a költségek nyilvánosságra hozatala. Mint ismert, a HM EI Rt. milliárdokat kap a szaktárcától honvédségi feladatokra, közel 30 milliárd forinttal gazdálkodhat például laktanyafenntartás címén, és 5-6 milliárdot nyert el objektumok őrzés-védelmére.
Nem kis bonyodalmat okozott az idei repülőnap közönségcsalogató programjának megszervezése. Lapunk svédországi forrásból úgy értesült, a svéd légierő kezdetben repülésbiztonsági okokra hivatkozva ellenállt annak a magyar honvédelmi minisztériumi kérésnek, hogy a rendezvényen bocsássanak rendelkezésre egy Gripen vadászgépet, hogy az versenyezhessen egy Formula–1-es versenyautóval. Mint korábban megírtuk, a HM tervei szerint a gép hátsó ülésén Bochkor Gábor rádiós műsorvezető, a földi járműben pedig Palik László sportriporter ülne. A hivatalos tájékoztatás szerint a médiaszemélyiségek anélkül vesznek részt a rendezvényen, hogy tiszteletdíjat kapnának. Forrásunk úgy fogalmazott: a svéd légierőben „felesleges cirkusznak” tartják a médiaszemélyiségek bemutatóját, amely amellett, hogy igazából nem demonstrálja a gép repülési teljesítményét, még veszélyes is. Annak érdekében ugyanis, hogy a két jármű közti gyorsulási verseny a laikus nézők számára is látványos legyen, a Gripennek alacsonyan és lassan kell repülnie, ami a szakértők szerint is a legkockázatosabb repülési üzemmódok egyike. A svéd légierőnek végül is a Magyarországgal üzleti kapcsolatban lévő gyártó cég nyomására kellett beadnia a derekát, arra hivatkozva, hogy „a megrendelő igényeit mindenben ki kell elégíteni”.
Egymilliárd forintot, a bevallott összeg tízszeresét költhették el Magyar Péterék tavasszal