Eljutott oda a nemzeti vasúttársaság, hogy a beszállítókkal kötendő különmegállapodástól függ további működése. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a tulajdonos részéről aláírta azt a határozatot, hogy a MÁV Rt. jegyzett tőkéje 208 milliárdról 80 milliárd forintra csökkenjen. A MÁV a tőkeleszállítást tegnap bejelentette a cégbíróságon, és tájékoztatja beszállítóit is: utóbbiak hatvan napon belül egyeztethetnek a MÁV-val a közüzemi díjak további fizetéséről. Információink szerint a legnagyobb beszállítókkal – Mol, Matáv, Magyar Villamos Művek – mindenképpen a szerződések módosítására lesz szükség, a MÁV gazdaságilag mélypontra került. A tulajdonos ugyanis úgy határozott a tőkeleszállításról, hogy közben nem rendezték az adósságot. A MÁV csak a legutóbb felvett hiteléből tud gazdálkodni, jövőre elfogyhat a társaság saját tőkéje is, és csődbe kerül. A jegyzett tőke leszállítása a cég értékének csökkenése mellett egyben azt is jelenti, hogy a jelenleginél is kedvezőtlenebb feltételek mellett juthat hitelhez. Ugyan az adósság szanálását az Európai Unió tiltja, a tulajdonosnak azonban ebben a helyzetben lehetősége lenne az alaptőke megemelése mellett a köztartozások átvállalására vagy a közüzemi díjak egy részének fizetésére.
A MÁV jegyzett tőkéjének leszállításáról szóló miniszteri döntést könyveléstechnikai trükknek tartja Fónagy János. Az Orbán-kormány közlekedési minisztere szerint ezzel a mai helyzetben egyetlen alkalommal lehet bűvészkedni, még egyszer ezt a megoldást nem alkalmazhatja a kormányzat. A MÁV kritikus állapota nem kizárólag a jelenlegi kormány felelőssége, hiszen a rendszerváltozás óta tart a magyar vasút problémáinak görgetése, de az utóbbi három évben megszaporodtak a gondok. Kiemelendő, hogy a 2002-es húszról erre az évre már 200 milliárd forintra nőtt a MÁV hitelállománya. A Fidesz meggyőződése szerint ugyanakkor a magyar vasút nem pusztán pénzügyi probléma és gazdasági kérdés, hanem olyan társadalmi ügy, amely az ország lakosságának mindennapjait érinti – tette hozzá. Ötvenezer munkavállalóról és családtagjaikról, öszszesen 380 ezer ember megélhetéséről van szó. A Fidesz-frakció ezért a MÁV-val foglalkozó ideiglenes parlamenti bizottság felállítását javasolja szeptemberben – jelentette be Fónagy János. A testület létrehozását a MÁV helyzete indokolja, hiszen a vasúttársaság gazdaságilag ellehetetlenült, reális veszélyként fenyegeti a csőd.
A Hír TV információi szerint most már biztos, hogy menesztik a MÁV vezérigazgatóját, Mándoki Zoltánt. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium az erre vonatkozó döntését már meghozta, az erről szóló bejelentés napokon belül várható.
Fellázadtak a tiszás romák is, Bódis Kriszta is kapott egy kis baráti tüzet















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!