Telefonkönyv-háború

Hiába büntetett meg már két vállalkozást a versenyhivatal, újabb megtévesztő ajánlatokat küldő üzletitelefonkönyv-kiadó tűnt fel a hirdetési piacon. A T-Com jellegzetes színét és betűtípusát használó vállalkozás tevékenységét már vizsgálja a hivatal.

2005. 12. 26. 23:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ismert telefontársaság számlájára megszólalásig hasonlító „tájékoztató” kiküldésével igyekeznek előfizetőket toborozni jellemzően internetes telefon-adatbázist üzemeltető cégek. Majd ugyanilyen módon kopogtatnak a reklámozni vágyók ajtaján is, akik azt hihetik, hogy a piacvezető Magyar Telefonkönyv-kiadó Társaságtól (MTT) vesznek hirdetési felületet.
A fenti receptet már háromszor alkalmazták ebben az évben a magyar telefonkönyvpiacon – mondta kérdésünkre Keresztesi Péter, az MTT marketingigazgatója. A legújabb próbálkozó a Magyar Szakmai Telefonkönyv Kft., amely a T-Com jellegzetes magenta színével és betűtípusával igyekszik ügyfeleket szerezni. Az MTT információi szerint két korábbi munkatársuk áll a vállalkozás mögött, akik jelentős piaci tapasztalatra tettek szert a cég kötelékén belül, majd önálló vállalkozásba kezdtek. A cég a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) fordult az ügy kivizsgálása érdekében. Keresztesi elmondta, hogy a hasonlósággal megtévesztő cégek felmérhetetlen károkat okoznak az MTT-nek, mert elbizonytalanítják a hirdetőket, amelyek nehezen tudnak különbséget tenni a hasonló nevű és megjelenésű szolgáltatók között.
A „telefonkönyv-háború” két korábbi résztvevője ellen már eljárt a GVH. A Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa 10 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Sárgaoldalak Cégnévsorkiadó Kft.-t, mert versenyjogot sértő ajánlatokat küldött ügyfeleinek. A tanács szerint a Sárgaoldalak azzal tévesztette meg potenciális hirdetőit, hogy postai úton olyan küldeményt juttatott el hozzájuk, amelyben az ajánlat eredeti jellege rejtve maradt az üzletfelek előtt. Így mindazok, akik ezt az ajánlatot megkapták, azt hihették – a számla látszatát keltő küldemény esetében –, hogy azt egy előzőleg már létrejött szerződés következményeként küldték meg számukra.
Hasonló ügyben járt el a hivatal a Magyar Telefonkönyvek Szolgáltató Kft. esetében is. A cég a fogyasztók választási szabadságát indokolatlanul korlátozó üzleti módszert alkalmazott. Az ajánlatokat Matáv-számlának álcázta, honlapcíme, valamint a honlap megjelenítése szintén alkalmas a fogyasztók megtévesztésére, mivel arra enged következtetni, hogy a Matáv által tulajdonolt honlapról van szó.
A Magyar Telefonkönyvek Szolgáltató Kft. csaknem 200 000 gazdálkodó szervezetet keresett meg ajánlatával. Az előfizetők közül 78 fogyasztó nyújtott be panaszt, akiknek – elmondása szerint – a vizsgált cég megtérítette az általuk befizetett összeget. A vizsgálat megállapította azt is, hogy a www.telefonkonyv.org weboldalon nem található információ arról, hogy az ott jelzett 150 000 cég nem mindegyike előfizető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.