Ártörő cég a drogériák piacán

A Schlecker drogérialánc megjelenésével újabb frontot nyitottak az ártörő diszkontok a magyar kis- és középvállalkozások kezében lévő boltok ellen. A Fotex-tulajdonú Azúr-üzletek egy része bezárt, a forgalmasabbak Schleckerként üzemelnek tovább.

2006. 01. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Várszergi Gábor érdekeltségéhez tartozó Fotex látványosan visszavonul a kiskereskedelemből: a Keravill után úgy tűnik, az Azúr drogériahálózatból is kiszáll. A kevésbé forgalmas üzletek profilt váltanak, a frekventáltabb kilenc bolt bérleti jogát sajtóhírek szerint megvette a német Schlecker, Európa egyik vezető drogérialánca. A Schlecker megjelenése nem sok jót ígér a drogériapiacon működő vállalkozásoknak: extrém alacsony árakkal, saját termékekkel igyekszik vásárlókat szerezni magának, mint a Lidl vagy az Aldi az élelmiszer, a Média Markt és az Electro World az elektronikai cikkek piacán.
Az európai kereskedelmi láncok és módszerek a rendszerváltozás után több hullámban érkeztek meg Magyarországra – mondta el kérdésünkre Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. A kilencvenes évek elején a privatizáció során főleg a kis tőkéjű vállalkozások jutottak szerephez. Az évtized közepén jöttek a nagy bevásárlóközpontok és hipermarketek – a Duna Plaza, a Tesco, az Obi –, de kisebb alapterületű üzletláncok is indultak, mint a Penny Market. Az évezredforduló után jelentek meg az igazi „hard” kereskedelmi láncok. Megjelenésükkel komoly koncentráció kezdődött meg a piacon, amelynek jeleként egyes szegmensekben csökkent a boltok száma, de a magyar tulajdonú kis- és középvállalkozások csődhulláma mindeddig szerencsére elmaradt. Vámos szerint a Schlecker megjelenésével tovább folytatódik a koncentráció, és ez próbára teheti a kis boltok alkalmazkodóképességét, különösen, ha a cég agresszív terjeszkedésbe fog.
Ugyanakkor a drogéria speciális piac, az élelmiszerekkel ellentétben több múlik a márkahűségen, az egyéni ízlésen. A „gazdaságos liszt” könnyebben beférkőzik a háziaszszonyok bizalmába, mint a „gazdaságos arckrém”. Ezért sok múlik a bevezetés első szakaszán, vélekedett Vámos György azon, hogyan fogadja a magyar piac a Schlecker saját termékeit, és mennyire hatásos fegyver a nyomott árszint.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.