Kegyelemdöfés a kis boltoknak

2006. 01. 10. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Most már biztos: logisztikai központot épít az agresszív árpolitikájáról ismert Aldi diszkontlánc az általa tavaly vásárolt 140 ezer négyzetméteres, Biatorbágy melletti telken. A település polgármestere szerint ha minden a tervek szerint halad, a raktárbázis és a kapcsolódó létesítmények már őszre megépülhetnek. Ez azért meglepő, mert egyes lapok korábban úgy értesültek, hogy a cég ausztriai raktárainak segítségével látja majd el a magyar piacot, mint ahogy szlovéniai terjeszkedése idején történt.
A közelmúltban fogadta el Biatorbágy önkormányzata az M1–M0–1-es főközlekedési út által határolt területen található 54 hektár elvi fejlesztési tervét, amelynek első fázisa tartalmazza, hogy ott az Aldi raktárakat, irodaépületeket és kiskereskedelmi célú helyiségeket épít – mondta el kérdésünkre Palovics Lajos polgármester. A cég jelenleg a terveket készítteti, a polgármester tudomása szerint még nem nyújtotta be az építési engedély iránti kérelmét. A beruházónak közlekedési és környezetvédelmi előírásoknak is eleget kell tennie, ennek során ki kell szélesítenie az M1-es autópálya egy szakaszát, és a logisztikai központ megközelítése érdekében csomópontot kell építenie. Tekintettel a beruházás sokrétű műszaki és jogi feladataira, a polgármester szerint is feszítettnek tűnik az őszi használatba vételi időpont.
A német Aldi diszkontlánc a már hazánkban megtelepedett Lidl legnagyobb vetélytársa. A tervezett 140 ezer négyzetméter alapterületű logisztikai bázis vetekszik az Auchan és a Tesco logisztikai központjainak méretével. A hírek szerint a cég már megkezdte a magyar leányvállalat munkatársainak felvételét, s továbbképzésre küldi őket Németországba. Ha a vetélytárs Lidl stratégiáját követi, akkor első körben nagyjából egy tucat áruház indítása várható. Az újabb diszkontlánc megjelenése nemcsak a kis boltok, de a nagyobb élelmiszer-áruházak és kiskereskedelmi hálózatok tulajdonosai számára is rossz hír, mert agreszszív árletörési stratégiájával magához vonzhatja vásárlóikat.



Elmarasztalták a Corát. A Cora által közzétett reklámkatalógusban szereplő, a Dimarson klímaberendezést hirdető reklám alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2006. január 5-én tartott tárgyalásán hozott határozatában. A jogsértő magatartásért ötmillió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a Corát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.