Most már biztos: logisztikai központot épít az agresszív árpolitikájáról ismert Aldi diszkontlánc az általa tavaly vásárolt 140 ezer négyzetméteres, Biatorbágy melletti telken. A település polgármestere szerint ha minden a tervek szerint halad, a raktárbázis és a kapcsolódó létesítmények már őszre megépülhetnek. Ez azért meglepő, mert egyes lapok korábban úgy értesültek, hogy a cég ausztriai raktárainak segítségével látja majd el a magyar piacot, mint ahogy szlovéniai terjeszkedése idején történt.
A közelmúltban fogadta el Biatorbágy önkormányzata az M1–M0–1-es főközlekedési út által határolt területen található 54 hektár elvi fejlesztési tervét, amelynek első fázisa tartalmazza, hogy ott az Aldi raktárakat, irodaépületeket és kiskereskedelmi célú helyiségeket épít – mondta el kérdésünkre Palovics Lajos polgármester. A cég jelenleg a terveket készítteti, a polgármester tudomása szerint még nem nyújtotta be az építési engedély iránti kérelmét. A beruházónak közlekedési és környezetvédelmi előírásoknak is eleget kell tennie, ennek során ki kell szélesítenie az M1-es autópálya egy szakaszát, és a logisztikai központ megközelítése érdekében csomópontot kell építenie. Tekintettel a beruházás sokrétű műszaki és jogi feladataira, a polgármester szerint is feszítettnek tűnik az őszi használatba vételi időpont.
A német Aldi diszkontlánc a már hazánkban megtelepedett Lidl legnagyobb vetélytársa. A tervezett 140 ezer négyzetméter alapterületű logisztikai bázis vetekszik az Auchan és a Tesco logisztikai központjainak méretével. A hírek szerint a cég már megkezdte a magyar leányvállalat munkatársainak felvételét, s továbbképzésre küldi őket Németországba. Ha a vetélytárs Lidl stratégiáját követi, akkor első körben nagyjából egy tucat áruház indítása várható. Az újabb diszkontlánc megjelenése nemcsak a kis boltok, de a nagyobb élelmiszer-áruházak és kiskereskedelmi hálózatok tulajdonosai számára is rossz hír, mert agreszszív árletörési stratégiájával magához vonzhatja vásárlóikat.
Elmarasztalták a Corát. A Cora által közzétett reklámkatalógusban szereplő, a Dimarson klímaberendezést hirdető reklám alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2006. január 5-én tartott tárgyalásán hozott határozatában. A jogsértő magatartásért ötmillió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a Corát.