Ki folytathatja a légi mentést?

Tíz napon belül újraindulhat a légi mentés a BASe Kft. által átadott helikopterekkel. Bár a korábbi üzemeltető céget a rendőrségen alaptalanul feljelentő Országos Mentőszolgálat (OMSZ) két éve kinevezett főigazgatója egy betegszállító magáncéggel áll kapcsolatban, a hivatalos közlés szerint a légi mentést a jövőben az OMSZ Légimentő Kht.-ja végezheti majd.

2006. 01. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rácz Jenő egészségügyi miniszter pénteken bejelentette, hogy tíz napon belül megtörténik az OMSZ helikoptereinek átadása, és megkezdheti a légi mentést a szolgálat légi mentő kht.-ja, amely már rendelkezik a megfelelő légügyi jogosítványokkal. Az OMSZ Légimentő Kht.-nak mint önállóan gazdálkodó társaságnak lehetősége van arra, hogy később partnerként bevonjon magáncégeket is a légi mentésbe.
Győrfi Pál OMSZ-szóvivő szerint azonban a kht. létrehozásának nem ez volt az indoka, hanem például az, hogy a költségvetésben elkülöníthetők legyenek a légi mentésre szánt források, és ezt a költséghatékony megoldást javasolta az Állami Számvevőszék is.
Az OMSZ-ben mindenesetre a szocialista kormányzat közreműködésével már 2003-ban a mentőszolgálat egyik piaci vetélytársának számító, betegszállítással foglalkozó Főnix S. O. S. Rt. résztulajdonosát, Takács Zoltánt nevezték ki főigazgatónak. A helikoptereket korábban üzemeltető BASe Kft. szerint ekkor következett be a fordulópont a légi mentésért folyó harcban. Ennek egyértelmű jele volt, hogy amikor Pécsett lezuhant az egyik mentőhelikopterük, Takács Zoltán a BASe Kft. felelősségét sugallta a nyilatkozataiban, pedig a rendőrség vizsgálata szerint a pilóta hibájából következett be a katasztrófa. A későbbi eljárásnak is ez az alaptalan gyanú lett az egyik indoka, kiegészülve a sikkasztás vádjával, mert nem voltak hajlandók átadni a helikoptereket egy számukra ismeretlen kht.-nak. A pécsi baleset helyszínén annak idején megjelent Gyurcsány Ferenc is, aki később a helyzet megoldására hivatkozva koncepció kidolgozásával bízta meg Vári Gyula MSZP-s képviselőt. A légi mentés végül az OMSZ utasítására a Vári elnöksége alatt működő Magyar Repülőszövetség által kezelt budaörsi repülőtérre került Ferihegyről, a BASe Kft. székhelyéről. A helikopterek lepecsételését követően a mentésbe bekapcsolódhatott az MRSZ-nek évek óta bérleti díjat fizető, Budaörsön irodát működtető Fríz-Air Kft. is.
Mint ismeretes, az OMSZ azonnali hatállyal bontotta fel a szerződését a BASe Kft.-vel, és rendőrségi eljárást indíttatott a cég ellen. A Fővárosi Főügyészség viszont az alaptalannak talált nyomozás megszüntetésére szólította fel a Nemzeti Nyomozó Irodát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.