Beismerte a felelősségét annak a szerb-montenegrói jelzésű autóbusznak a vezetője, amelynek felső részét szombaton összezúzta a Ferihegyi gyorsforgalmi út aluljárójánál elhelyezett magasságkorlátozó szerkezet. A baleset két ember halálát okozta, többen súlyosan megsérültek. A negyvenkilenc éves szerb sofőr elmondta azt is, hogy látta a korlátozó táblát, de bízott abban, hogy a jármű átfér az építmény alatt – tájékoztatta lapunkat Bálint Gabriella, a Budapesti Rendőr-főkapitányság ügyeletese.
Miként megírtuk: a Budapest felé tartó emeletes busz a tiltó tábla ellenére továbbhajtott a Ferihegyi gyorsforgalmi úton. A Felsőcsatári úti felüljáró alatt még átfért, de a túloldalon nekiütközött a szembejövők figyelmeztetésére kitett, a másik oldal fölött is átívelő építménynek, amely szinte levágta a jármű tetejét. Egy ötvenhárom éves szerb állampolgár a helyszínen, egy hatvan év körüli, eddig még azonosítatlan férfi pedig a kórházban halt meg. Egy ember maradandó sérüléseket szenvedett, egy másik életéért még küzdenek az orvosok – fűzte hozzá Bálint Gabriella. A rendőrség a buszvezetőt őrizetbe vette, és kezdeményezte előzetes letartóztatását. Az ügyben halálos tömegszerencsétlenség gondatlan okozása miatt indítottak eljárást. A szerencsétlenül járt buszt tapasztalt sofőrök vezették – nyilatkozta egy belgrádi lapnak Ilija Devic, a vajdasági ATP Vojvodina vállalat igazgatója.
Rövidesen visszakerülhet a magasságkorlátozó kapu a gyorsforgalmi út aluljárójának városba vezető oldalán – tájékoztatta lapunkat Rábai László, a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. főosztályvezető-helyettese. Elmondta: az aluljáró előtt azért nincs ilyen kapu, mert azt tavaly lerombolták a magas járművek. Budapesten jelenleg tizenkét olyan magasságkorlátozó áll, amelyért a főváros felel. Czuk Dorottya, a Főpolgármesteri Hivatal sajtófőnöke közölte, hogy az elmúlt években nem volt hasonló, halálos áldozatot követelő baleset a fővárosban. Hozzátette, a közterület-fenntartó szakértői megvizsgálják: érdemes-e fényjelzőket is szerelni az aluljárókhoz.
Konyári Zsófia, a fővárosi önkormányzat alosztályvezető-helyettese lapunknak elmondta: a KRESZ nem írja elő a magasságkorlátozó kapuk kihelyezését, a tiltó tábla pedig ott van. A híd és a szerkezet körülbelül két kilométerre van egymástól, azért ilyen távol, mert a Gyömrői út után nincs lehajtási lehetőség. A szakember hozzáfűzte: évente négy-öt alkalommal is kidöntik a kaput, legutóbb tavaly decemberben történt ilyen eset.
Fényérzékelő figyelmeztetne. A Magyar Feltalálók Egyesülete úgy véli: a fénykapu nevű magyar találmány alkalmazásával el lehetne kerülni az ilyen baleseteket – tudatta a távirati iroda. A múlt évben a genfi, a zágrábi és a nürnbergi innovációs fórumokon díjazott módszer lényege, hogy az áthaladási magasságban korlátozó tárgy előtt felállított érzékelő fénysugarát a megengedettnél magasabb jármű megszakítja, ekkor a sofőr figyelmeztető jelzést kap, és így elkerülheti az ütközést.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő