Kritikusok a pácban

A filmszemlén bemutatott verzióhoz képest jó pár jelenettel, összesen tizenegy perccel kurtította meg Bacsó Péter a De kik azok a Lumnitzer nővérek? című filmjét. Azt, hogy ez azért történt-e, mert a februári filmszemlén egy díjat sem kapott, nem tudhatjuk, mindenesetre olykor maradtak olyan mondatok a filmben, amelyek a kivágott jelenetekre utalnak. De még ez lenne a legkisebb baj.

Nedbál Miklós
2006. 03. 16. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jó sok mindent megtudhattunk Bacsó Péter tavaly készült filmjéről már a forgatás alatt, így többek közt azt is, hogy a Népszabadság-os ex-Wittman fiúk ihlették. A film két étteremkritikusról, Olivérről és Ficskóról szól, akik étteremről étteremre járva rendelnek, kóstolnak, esznek, majd írnak, keményen, alázva vagy nagy ritkán éppen csodálattal. Életüket a konyhaművészet oltárán is feláldoznák, ha úgy kívánná a sors. De erre nem kerül sor. Olivér (Alföldi Róbert) álmodozó, mikről, illetve kikről másról merengene, mint nőkről, ám maradnak az álomképek, az igazi nagy szerelem még várat magára. Jóval földhöz ragadtabb, racionálisabb – már csak azért is, mert minimum öt gyereke van – a zoknit nem hordó figura, Ficskó (Rudolf Péter). Sokáig azonban nem randalírozhatnak, az étteremtulajdonosok összefognak, s bosszút esküsznek ellenük. Milica (Hegyi Barbara), a szerb származású, mindenhez értő menedzser, csábító, zsarnok ered a nyomukba.
A történet röviden ennyi, az ötlet, ha nem is túlságosan eredeti, de azért jól használható lehetett volna. De nem lett. A film legjobb jelenete az első, amelyben Mucsi Zoltán – a már szinte unalomig ismert karaktert hozva – egy, a városon átszáguldó mentő anyósülésén zabál: a szájából hol egy fél sült csirke, negyed kiló paprika vagy éppen hagyma lóg ki, miközben éppen egy, a Lumnitzer nővérek cikkén bekattant étteremtulajdonoshoz tartanak. Talán ez az egyetlen őszinte pillanata a filmnek, amely tele van erőltetett helyzetekkel, de ami még idegesítőbb, idétlen szóviccekkel, amelyeket Rudolf Péternek úgy-ahogy sikerül fogyaszthatóan szervíroznia, ám Alföldi Róbertnek semmiképpen sem. Alföldi játéka a felesleges grimaszokkal, eltúlzott gesztusokkal szinte olyan, mintha kisgyerekeknek játszana, hogy még ők is megértsék.
Szegényes színészi játék, erőltetett szóviccek… „Mindent el lehet rontani” – mondja Olivér főszerkesztőjének, amikor hagymás zsíros kenyérrel kínálja hatalmas házának kertjében. A filmet nézve sajnos tényleg úgy tűnik. Amit pedig egyáltalán nem értek: egy ilyen költségvetésű filmnél hogyan lehetséges az, hogy egy kelléknek használt újságot úgy sikerül előállítani, hogy a sarkon vesznek egy Népszabit, s az újság nevét a címlapon egy fehér csíkkal leragasztva sikerül azt „Délutánná” alakítani?
(De kik azok a Lumnitzer nővérek? – színes magyar film, 91 perc. Írta és rendezte: Bacsó Péter. Forgalmazza a Hungarotop.)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.