Elképzelhető, hogy mégis tőzsdére viszik az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. 20–40 százalékos tulajdonrészét. Ez a lépés eredetileg a kormányzatnak azért lett volna jó, mert így az államháztartáson kívüli tételként lehetett volna elszámolni az Eurostatnál az autópálya-építéssel kapcsolatos összes költséget, ami így nem számított volna bele a hiányba – írja a Világgazdaság. Bár kormányzati körökből úgy hallani, hogy a tőzsdére bocsátásról már letettek, ugyanakkor Ábrahám Gergely, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szóvivője szerint vizsgálják még ezt a lehetőséget. Annyi biztos, hogy a kormányzat a tőzsdei kibocsátásból befolyó pénzről nem szeretne lemondani, mert az államháztartás helyrebillentése érdekében szükség van rá. A befektetők még nem látnak nagy fantáziát abban, hogy a börzén ÁAK-részesedéseket vásároljanak. De ha például harminc évre szóló koncessziós jogot kapna a sztrádákon az ÁAK, emellett rendelkezésre állási díjat, akkor már sokkal vonzóbb célpont lenne a befektetők számára. Vannak, akik arra figyelmeztetnek, hogy a cég értékét ilyen piaci körülmények között nagyon nehéz bemérni, erre lehetőséget csak a tőzsdei kibocsátás utáni két-három év adhat. A parlament nemrégiben döntött arról, hogy az ÁAK-nál a százszázalékos állami tulajdonrész levihető 25 százalék plusz egy szavazatra.
Megerősített járőrözést kezdett a londoni rendőrség a zsidó intézményeknél















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!