Egyre több a panasz a bankokra

Hírösszefoglaló
2006. 11. 09. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A banki ügyfelek tájékoztatásának kérdését és a panaszkezelés helyének problémáját tárgyalta a lakossági pénzügyi szolgáltatásokat vizsgáló szakértői bizottság, amelyik tegnap tartotta harmadik ülését. A megbeszéléseken arról is szó esett, hogy a banki szolgáltatások összehasonlíthatóságának és átláthatóságának megteremtése kinek a feladata. A tanácskozáson azt igyekeztek felmérni, hogy ezt a fogyasztók képzése által lehet elérni, vagy a bankok kötelessége az ilyen típusú tájékoztatás. Az egyedi fogyasztói panaszok kivizsgálásának helye szintén kérdéses – jelentette ki Várhegyi Éva, a szakértői bizottság elnöke, hozzátéve, hogy jelenleg a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) látja el azt a feladatot. Az elnök ismertetése szerint végleges javaslatot egyik témában sem fogalmaztak meg.
A PSZÁF-hez a bankokkal kapcsolatban több mint ezer írásos fogyasztói panasz érkezett a harmadik negyedévben. Éves szinten a panaszok száma csaknem 32 százalékkal nőtt – áll a PSZÁF jelentésében. A lezárt 1115 panasz 36,5 százaléka részben vagy egészében megalapozottnak bizonyult. Ugyanez az arány a pénz- és tőkepiaci szektor esetében 27,4, a biztosítók esetében 49,7, a pénztáraknál pedig 29,8 százalék. A panaszok nagyobbik része pénzügyi szolgáltatókon belül a bankokra irányult. A takarékszövetkezetekre ugyanakkor – nagy számukhoz képest – kevés kifogás érkezett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.