A Demszky Gábor nem létező presztízsének megmentésére szánt, elhibázott lépésnek minősítette Kósa Lajos, hogy az európai uniós forrású közlekedésfejlesztési pénzek első etapjának több mint ezermilliárd forintos keretéből 260 milliárddal akarja támogatni a kormányzat a 4-es metró megépítését. Ezzel a szocialisták Demszky Gábor nem létező presztízsét akarják megmenteni, s közben csakúgy nem törődnek a többi nagyvárosban lakók érdekeivel, mint a fővárosiak nagy többségének szükségleteivel. – A főpolgármester által 1990 óta ígért 4-es metró ugyanis az 1,7 millió budapesti lakosból legfeljebb csak félmilliónak lesz hasznára – vélte Kósa.
A nagyvárosi fejlesztések kapcsán a polgármester elmondta: Péccsel, Győrrel, Békéscsabával vagy Nyíregyházával szemben Debrecen – csakúgy, mint Miskolc vagy Szeged – szerencsésnek mondhatja magát, hiszen 16,5 milliárd forintot nyert az összességében 18 milliárd forintos költségvetésű 2-es villamos nyomvonalának kiépítésére, illetve 18 új jármű beszerzésére. Érthetetlennek minősítette viszont, hogy miért nem kaptak zöld utat a nagyvárosokban azok a fejlesztési elképzelések, amelyek multimodális centrumokat – vagyis a helyi és helyközi tömegközlekedést egyetlen csomópontban összefuttató központokat – kívántak volna pályázati pénzekből megvalósítani. Kósa szerint ugyanis a személyszállítás színvonalának emelése szempontjából meghatározó lenne, hogy a vasút- és autóbusz-állomások, villamos-végállomások egyetlen helyen legyenek.
Az ezermilliárd forintos forrás felhasználása kapcsán Kósa Lajos hangsúlyozta: a döntés abból a megközelítésből is bírálható, hogy a teljes rendelkezésre álló keret több mint egyharmadát Budapest kapja, a vidék pedig hagyományosan háttérbe szorul. Ugyancsak problémásnak nevezte, hogy a pénzeket már azelőtt elosztotta a kormányzat, hogy az Európai Unió előírásaiból kötelezően következő eljárás, vagyis a pályáztatás egyáltalán kezdetét vette volna. Kósa információi szerint annak a pályázatnak a kiírása, amin Debrecen is nyert (?) 16,5 milliárd forintot, valamikor ősszel várható. A projekt megvalósítása jövőre kezdődhet, az új villamosjárat teljes kiépítését és a 18 kocsi pályára állítását 2009 végére tervezik.
Sasvári Sándor megrázó vallomása: így tették tönkre a családját