Kósa: Demszky presztízsét mentik

Rossz döntés a kormányzat részéről, hogy a közlekedésfejlesztésre rendelkezésre álló európai források harminc százalékát egyetlen projektre, a 4-es metró építésére kívánja fordítani – jelentette ki Kósa Lajos debreceni polgármester a Közlekedési operatív program első ezermilliárd forintjának felosztása kapcsán. A fideszes politikus szerint aggályos az is, hogy előbb döntöttek a pénzek felhasználásáról, mint ahogy az erről szóló pályázatokat egyáltalán kiírták volna.

2007. 08. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Demszky Gábor nem létező presztízsének megmentésére szánt, elhibázott lépésnek minősítette Kósa Lajos, hogy az európai uniós forrású közlekedésfejlesztési pénzek első etapjának több mint ezermilliárd forintos keretéből 260 milliárddal akarja támogatni a kormányzat a 4-es metró megépítését. Ezzel a szocialisták Demszky Gábor nem létező presztízsét akarják megmenteni, s közben csakúgy nem törődnek a többi nagyvárosban lakók érdekeivel, mint a fővárosiak nagy többségének szükségleteivel. – A főpolgármester által 1990 óta ígért 4-es metró ugyanis az 1,7 millió budapesti lakosból legfeljebb csak félmilliónak lesz hasznára – vélte Kósa.
A nagyvárosi fejlesztések kapcsán a polgármester elmondta: Péccsel, Győrrel, Békéscsabával vagy Nyíregyházával szemben Debrecen – csakúgy, mint Miskolc vagy Szeged – szerencsésnek mondhatja magát, hiszen 16,5 milliárd forintot nyert az összességében 18 milliárd forintos költségvetésű 2-es villamos nyomvonalának kiépítésére, illetve 18 új jármű beszerzésére. Érthetetlennek minősítette viszont, hogy miért nem kaptak zöld utat a nagyvárosokban azok a fejlesztési elképzelések, amelyek multimodális centrumokat – vagyis a helyi és helyközi tömegközlekedést egyetlen csomópontban összefuttató központokat – kívántak volna pályázati pénzekből megvalósítani. Kósa szerint ugyanis a személyszállítás színvonalának emelése szempontjából meghatározó lenne, hogy a vasút- és autóbusz-állomások, villamos-végállomások egyetlen helyen legyenek.
Az ezermilliárd forintos forrás felhasználása kapcsán Kósa Lajos hangsúlyozta: a döntés abból a megközelítésből is bírálható, hogy a teljes rendelkezésre álló keret több mint egyharmadát Budapest kapja, a vidék pedig hagyományosan háttérbe szorul. Ugyancsak problémásnak nevezte, hogy a pénzeket már azelőtt elosztotta a kormányzat, hogy az Európai Unió előírásaiból kötelezően következő eljárás, vagyis a pályáztatás egyáltalán kezdetét vette volna. Kósa információi szerint annak a pályázatnak a kiírása, amin Debrecen is nyert (?) 16,5 milliárd forintot, valamikor ősszel várható. A projekt megvalósítása jövőre kezdődhet, az új villamosjárat teljes kiépítését és a 18 kocsi pályára állítását 2009 végére tervezik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.