A megnyitón részt vesz Yoland Clergue, a Fondantion Vincent Van Gogh Arles alapító elnöke is, aki a ma nyíló tárlat kapcsán úgy nyilatkozott, a világban sok helyen – Tokiótól az Egyesült Államokon át Tunéziáig – volt már látható a neves arlesi gyűjtemény számos darabja. – Első látásra beleszerettem a Modembe, amely olyan kincs, amit méltán lehet a legnagyobb európai galériákkal egy napon említeni – nyilatkozta a nemzetközi hírű művészettörténész.
Gulyás Gábor, a Modem vezetője is különleges jelentőséget tulajdonít a kiállításnak, mert ezzel a XX. század képzőművészeire legnagyobb hatást gyakorló Van Gogh zsenije és a nemzetközi képzőművészeti mezőny elitje egyszerre van jelen a debreceni galériában. A festmények, fotók, kollázsok és installációk nyilvánvalóvá teszik: a mai alkotókat is izgatja Van Gogh nyugtalan szelleme. A Debrecenben kiállító nagyok közül David Hockney például így vall a holland géniuszhoz fűződő kapcsolatáról. „Amikor 1985-ben Arlesban jártam, az a szerencse ért, hogy meghívtak vacsorára az arlesi kórház kertjébe, amelyet Vincent megfestett. Két lépésre volt csupán a cella, ahol többször is lakott… Megdöbbenve álltam szemben ezzel a sötét kis térrel, és végül úgy döntöttem, elkészítem ezt a festményt neki.” A nevét Van Gogh hatására megváltoztató Arman pedig így vall: „17 éves koromban Van Gogh volt a példaképem, és olyannyira akartam utánozni, hogy amikor megtudtam, aláíráskor mindig a Vincentet használta, eldöntöttem, ezentúl én is keresztnevemet használom.
A debreceni tárlat egyik érdekessége egy olyan installáció, amelynek alapja Van Gogh karosszéke. A Cesar által készített műhöz a Modem munkatársai egy kör alakú posztamenst készítettek.
Így alázza meg Magyar Péter rendszeresen a nőket - videó