Cannes-ban a film keddi bemutatóján a közönség felállva tapsolt a magyar rendező alkotásának, s ahogy lapunkban is beszámoltunk róla, tekintélyes kritikusok adtak maximális pontot a filmnek.
A fesztivál hivatalos programjába két magyar alkotás kapott meghívást. Mundruczó Kornél magyar–német koprodukcióban készített műve a nagyjátékfilmek szekciójában szerepelt, Erdélyi Dániel 411–Z című alkotása pedig a rövid játékfilmek kategóriájában jutott be a legjobbak közé. Az információs vetítések egyik előkelő részlege a Kritikusok hete, ebben a mezőnyben került a szakmai közönség elé M. Tóth Géza Ergo című, 12 perces animációs filmalkotása. Két, 1956-os világhírű magyar operatőr, Zsigmond Vilmos és Kovács László barátságáról szól James Chressanthis No Subtitles Necessary: Laszlo & Vilmos című, egész estét betöltő dokumentarista alkotása, amelyet szintén vetítettek Cannes-ban. A fesztiválon láthattunk még egy magyar vonatkozású alkotást, amely a filmtörténet nagy klasszikusának számít. Kertész Mihály 1935-ben készült Blood kapitány című filmje Errol Flynn főszereplésével örökzöld filmsiker.
Ékesen jelzi, mennyire háttérbe szorulnak többek között a kisfilmek és az animációs alkotások az egész estét betöltő játékfilmek mögött a köztudatban, hogy Magyarország számos Arany Pálma-díjjal büszkélkedhet, amiről a nagyközönség alig hallott. Többek között Jankovics Marcell Küzdők (1977), Iványi Marcell Szél (1996), Mészáros Péter Eső után (2002) című alkotásai a kisfilmes kategória Arany Pálmáját hozták haza. Az animációs kategóriában Cakó Ferenc Ab ovo című műve 1988-ban kapta meg a legjobbnak járó díjat. Azt már valamivel többen tudják, hogy Erdőss Pál Adj király katonát című nagyfilmje Arany Kamera-díjban részesült 1983-ban. Szabó István Oscar-díjas Mephisto című alkotása ugyanazt a díjat kapta Cannes-ban, mint most Mundruczó Kornél, a Fipresci elismerését.
A fesztiválon pénteken este komoly sikert aratott Charlie Kaufman Synekdoche, New York című abszurd alkotása. Sokan adták volna a pálmát a nézők és a szakemberek közül is Nül Bilge Ceylan Három majom című filmjének. Nagy várakozás előzte meg a Che című filmet, amelyben Steven Soderbergh megpróbált teljes képet adni Che Guevaráról, az anarchistának, terroristának, forradalmárnak egyaránt nevezett történelmi alakról. A hírek szerint a film alkotója elmulasztotta a témában rejlő nagy lehetőséget. Soderbergh elveszett a részletekben, s filmje az „aki sokat markol, keveset fog” közmondás hű illusztrációja lett.
Újabb helyszínről dobatta ki Magyar Péter a testőreivel a HírTV stábját