Elvenné a MÁV a somogyiak intercityjét

Nem szerepel a MÁV-Start 2009. évi menetrendjében a Somogy InterCity. A vasúttársaság kihasználatlanságra hivatkozva megszüntetné a Gyékényes–Csurgó–Kaposvár–Dombóvár érintésével közlekedő, egyetlen somogyi IC-t. Kaposvár fideszes polgármestere, Szita Károly a megye városainak közös tiltakozását szorgalmazza, és Csurgó polgármestere, Szászfalvi László KDNP-s országgyűlési képviselő is elfogadhatatlannak tartja a MÁV-menetrend somogyiakat sújtó módosítását. A tiltakozásnak civil, SZDSZ-es és MSZP-s támogatói is vannak már.

2008. 07. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2000-ben létesített Kaposvári Egyetem több száz hallgatója utazik hetente Budapestről vagy az ország más településéről a fővároson át Kaposvárra, és indul vissza lakhelyére, így ők sérelmezik a leghangosabban a Somogy InterCity megszüntetését. Ám az ugyancsak diákváros Csurgó lakói is elégedetlenek, ha a MÁV jövő évi menetrendtervéről hallanak. Nem kevésbé a belső-somogyi települések lakói, merthogy számukra ma a Somogy IC az egyetlen gyorsvonati lehetőség, hogy a fővárosba jussanak.
Szita Károly, Kaposvár polgármestere figyelmeztetett elsőként a MÁV-Start menetrend-módosítási tervének következményeire, és minap sajtóközleményben is nyomatékosította: Somogy tizennégy városához fordul, hogy közösen lépjenek fel a megyeszékhelyet fővárossal összekötő, egyetlen közvetlen vonatpár megszüntetése ellen. A fideszes politikus nehezményezte, hogy miközben a szomszédos megyeszékhelyről, Pécsről naponta nyolc IC indul a fővárosba, Kaposvártól azt az egyet is elvennék, amellyel a fővárosban tanuló egyetemisták mellett többek között a speciális orvosi, kórházi ellátásra kényszerülő betegek is Budapestre utazhatnának.
A nagy múltú református diákváros, Csurgó polgármestere is felháborítónak tartja a MÁV-Start tervét. Szászfalvi László országgyűlési képviselő azzal érvel: ha megszűnik a Somogy IC, akkor Csurgóról és környékéről csak hosszadalmas várakozással járó átszállással lehet eljutni Budapestre. – 1871 óta része az Adria és Olaszország felé futó vasútvonalnak Csurgó. Ahelyett, hogy a közlekedési tárca a megkopott pályatest korszerűsítésén dolgozna, „elzárja a végek lakóit” a fővárostól – háborog a kereszténydemokrata polgármester. Szászfalvi László szerint ha kell, a csurgóiak és a környékbeliek polgári engedetlenségi mozgalmat szerveznek: kiállnak a vasúti sínekre, és egyetlen vonatot sem engednek tovább a dél-somogyi kisváros vasútállomásáról.
Tiltakoznak a civilek is a Somogy InterCity megszüntetése ellen. Ormai István nagyatádi polgármester, a Somogyért Egyesület alelnöke kijelentette: nyolcvanezer belső-somogyi embert érintene az IC forgalomból való kivonása. Barcs MSZP-s polgármestere, Feigli Ferenc is egyetért a tiltakozókkal, a Kaposvári Vasúttörténeti Egyesület pedig aláírásgyűjtésbe kezdett a vonat megszüntetése miatt.
Az SZDSZ kaposvári városi szervezete és közgyűlési frakciója tegnap csatlakozott a tiltakozókhoz. Pintér Lóránd frakcióvezető tudatta, az ügyben levélben fordultak Kóka Jánoshoz, az SZDSZ parlamenti frakcióvezetőjéhez, kérve, hogy a képviselőcsoport parlamenti befolyásával segítse elő a Somogy InterCity fennmaradását. A megszüntetés mellett felhozott érvek a kaposvári szervezet szerint nem szakmaiságról, hanem cinizmusról tanúskodnak. Emlékezetes, az IC melletti lobbizásra kért SZDSZ-es politikus nevéhez fűződik a vasúti szárnyvonalak megszüntetésének terve, igaz, Kóka János akkor még az MSZP– SZDSZ-kormány illetékes minisztere volt. Somogy MSZP-s országgyűlési képviselői eddig nem reagáltak a Kaposvár–Budapest vonatpár megszüntetése miatt kezdődött tiltakozásra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.