Idén a leglátványosabb fejlesztésnek az autópálya-építések számítanak. Néhány héttel ezelőtt adták át a Letenyét a horvát határral összekötő szakaszt és a Mura felett átívelő Zrínyi hidat, s ezzel elkészült az 1964 óta épülő M7-es autópálya. A legnagyobb ütemű fejlesztés kétségkívül az M7-es autópályán ment végbe az elmúlt években. A negyvennégy éve megkezdett építkezés befejezése meglehetősen időszerű volt, főként a nyári – a Balatonra és az Adria felé tartó – turistaáradat miatt. Az útszakasz leglátványosabb és egyben legdrágább szakaszát, a Kőröshegyi viaduktot tavaly óta használhatják az autósok, az Adriai-tenger egyik fő kikötője, Rijeka felé tartó korridor utolsó, Zala megyei szakaszain azonban csak az idén indulhatott meg a forgalom. A Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 35,5 kilométeres szakaszon négy csomópont, tizennégy felüljáró, huszonnégy aluljáró, valamint egy völgyhíd épült, mindezek nettó 43,8 milliárd forintot emésztettek fel.
A szeptemberben átadott M0-s körgyűrű keleti szektora a 4-es számú főutat és az M3-as autópályát köti össze, hossza 26,5 kilométer.
A kétszer két sávos utat mindkét oldalon leállósávval, középütt elválasztó zónával alakították ki, de helyenként olyan széles az elválasztó sáv, hogy az út a későbbiekben kétszer három sávosra bővíthető. Az M0-s keleti szektorának kiépítésével létrejött a régen várt kapcsolat az M1, az M5, az M6, az M7 és az M3-as autópályák között. Az M0-s hossza immáron megközelíti a nyolcvan kilométert. Az elkerülő út keleti szektorának megvalósítása nettó 49 milliárd forintba került. Elkészült a körgyűrű északi, 3,9 kilométer hosszúságú szakaszának meghatározó része, a Megyeri híd, amely 1862 méterével hazánk leghosszabb folyami hídja. A 63,2 milliárd forintos beruházással egy kétszer két sávos átkelő valósult meg, amely ugyancsak bővíthető további egy-egy sávval. A híd északi oldalán mozgássérültek közlekedésére is alkalmas kerékpárút, a déli oldalon gyalogjárda épült. Az új útszakasz bekötése a meglévő úthálózatba jelentős útépítési feladat volt: a Duna budai partján az M0-s nyomvonala az átkelő után a 11-es főútba csatlakozik, amelyet ezért 1300 méter hosszban át kellett építeni. A Duna bal partján a Váci úti csomópont és a 2/A gyorsforgalmi úthoz való csatlakozás jelentette a legfőbb kihívást.
Ugyancsak az M0-s körgyűrűvel kapcsolatos, ugyanakkor az M6-os autópálya részét képező, szeptembertől használható új, 8,3 kilométeres autópálya-szakasznak főként a Duna jobb partján közlekedők és élők örülhetnek. Az Érdi tető és a körgyűrű közötti kétszer két sávos út kapcsán épült meg a csomópontok között idehaza egyedülálló, háromszintű műtárgy-együttes is az M0-s és az M6-os metszéspontjában. A legalsó szint a Barackos út, amely régóta meglévő, a XXII. kerület kezelésében lévő közút. Ezt építették fölül az M0-s létesítése idején egy híddal. Legfelül indul az M6-os, amely átível nemcsak a meglévő M0-s felett, de emellett még egy közút – az Angeli utca –, valamint az M0-s egyik felhajtóága felett is. A műtárgy-együttes leglátványosabb eleme az M6-os autópálya 230 méter hosszú hídja, amely nettó 1,9 milliárd forintból készült el. A beruházás alkalmával 2,3 kilométerrel kellett meghosszabbítani az M0-st. A főpályán kívül csaknem tíz kilométer hosszúságban épültek ki önkormányzati és három kilométer hosszúságban országos közutak.
A beruházás összköltsége 47,5 milliárd forintra tehető.
Mint azt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivőjétől, Fazakas Orsolyától megtudtuk, 2009-ben sem állnak le a munkával, ám mindössze a Szegedet és a román határt majdan összekötő M43-as 6,7 kilométer hosszú szakaszának átadása várható, a tervek szerint augusztus végén. A parlamenti választások évében, 2010-ben ugyanakkor rekordmennyiségű, összesen kétszáz kilométernyi új szakaszt érintő átadási hullám várható. Ekkorra készül el az M31-es autópálya, amely az M0-s és az M3-as gödöllői, 12 kilométeres átkötése, az M0-s északi szektorában a 10-es és 11-es főutak közötti szakasz és a körgyűrű keleti szektorában egy 7,3 kilométeres szakasz kétszer három sávosra bővítése. A tervek szerint két év múlva az M43-as autópálya teljes szakaszát is használhatják az autósok.
A 40 milliárd forintos beruházás révén épül meg Szeged harmadik Tisza-hídja is. Az M6-os autópálya minden valószínűség szerint 2010-re eléri Pécset, ám az még bizonytalan, hogy pontosan mikor.
Újabb helyszínről dobatta ki Magyar Péter a testőreivel a HírTV stábját