Naponta kilencvenezer ember közlekedik a város két villamosvonalán olyan járműveken, amelyekből huszonnégy jócskán többet futott kétmillió kilométernél, s az újabbak is egymillió futott kilométer közelében járnak – indokolta Fleskó Gábor projektigazgató a nagyszabású fejlesztés szükségességét. A hellyel-közzel matuzsálemi korúnak mondható járműparkban fél tucat ötven év körüli pótkocsi is döcög a gyalogosok biztonságát korántsem garantáló zebrákkal tarkított, elavult kispanel-burkolatú, kétvágányú pályákon. Nem biztonságosak az oldalperonos elrendezésű megállóhelyek sem: a peronok szélessége ugyanis nem felel meg a most érvényben lévő szabványoknak, magasságuk és megközelíthetőségük pedig az esélyegyenlőségi követelményeket nem elégíti ki. A pálya és a villamospark mellett korszerűsítésre szorul a villamoshálózat is.
A kelet–nyugati közlekedési tengely, amelyet az EU által támogatott 37,7 milliárd forint nettó költségű beruházással kíván a város biztonságossá, gyorssá és környezetbaráttá tenni, Miskolc közlekedési hálózatában súlyponti szerepet tölt be. Ahhoz, hogy a város fő közlekedési útvonala a kor elvárásainak megfeleljen, el kell végezni a meglévő, 9,6 kilométeres villamospálya rekonstrukcióját, s ki kell építeni 1,5 kilométer új villamospályát a jelenlegi diósgyőri végállomástól Felső-Majláthig. A villamosvonal meghosszabbításával várhatólag a gyakorlati városhatárok is kitolódnak, így több ezer ember kapcsolódhat be a környezetbarát villamosközlekedésbe, miközben a belvárosiak gyorsabban juthatnak el a zöldövezetekbe. Az uniós forrásból vásárolnak harmincegy új, alacsonypadlós villamost is, ezekkel váltják ki az elavult járműparkot. Korszerűbbé válik a járműtelep, az utastájékoztatás, a megállóhelyeken pedig az esélyegyenlőségi előírásoknak megfelelően szélesebb peronok, fedett várók épülnek.
A fejlesztés során zaj- és rezgéscsillapított pályákat fektetnek le, így a környezet zajterhelése várhatólag jelentősen csökken. A villamosrekonstrukció lehetővé teszi a párhuzamos autóbusz-közlekedés megszüntetését, így csökken Miskolc levegőjének szennyezettsége, csökken a por- és közlekedési égéstermék-kibocsátás. A környezetterhelés csökkentése irányába hat az is, hogy a Felső-Majláthig közlekedő szerelvényeken kerékpár-szállítási lehetőség lesz, a végállomáson pedig a tárolást is megoldják. Az új felső-majláthi végállomás jelentőségét növeli, hogy intermodális csomópontként fog működni, vagyis egy helyre kerül az autóbusz- és villamos-végállomás, valamint a Lillafüredi Állami Erdei Vasútra is közvetlenül és gyorsan át lehet majd szállni. A csaknem negyvenmilliárd forintos közlekedésfejlesztő beruházástól Fleskó Gábor nemzetközi tapasztalatok alapján azt reméli, hogy megvalósításával párhuzamosan felgyorsul a város modernizációja is.
Újabb helyszínről dobatta ki Magyar Péter a testőreivel a HírTV stábját