Befogadták a villamospályázatot

November elején befogadták Brüsszelben Miskolc pályázatát, így rövidesen csaknem 38 milliárd forint uniós pénzt fordíthat villamosrekonstrukcióra a város.

2008. 11. 23. 19:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Naponta kilencvenezer ember közlekedik a város két villamosvonalán olyan járműveken, amelyekből huszonnégy jócskán többet futott kétmillió kilométernél, s az újabbak is egymillió futott kilométer közelében járnak – indokolta Fleskó Gábor projektigazgató a nagyszabású fejlesztés szükségességét. A hellyel-közzel matuzsálemi korúnak mondható járműparkban fél tucat ötven év körüli pótkocsi is döcög a gyalogosok biztonságát korántsem garantáló zebrákkal tarkított, elavult kispanel-burkolatú, kétvágányú pályákon. Nem biztonságosak az oldalperonos elrendezésű megállóhelyek sem: a peronok szélessége ugyanis nem felel meg a most érvényben lévő szabványoknak, magasságuk és megközelíthetőségük pedig az esélyegyenlőségi követelményeket nem elégíti ki. A pálya és a villamospark mellett korszerűsítésre szorul a villamoshálózat is.
A kelet–nyugati közlekedési tengely, amelyet az EU által támogatott 37,7 milliárd forint nettó költségű beruházással kíván a város biztonságossá, gyorssá és környezetbaráttá tenni, Miskolc közlekedési hálózatában súlyponti szerepet tölt be. Ahhoz, hogy a város fő közlekedési útvonala a kor elvárásainak megfeleljen, el kell végezni a meglévő, 9,6 kilométeres villamospálya rekonstrukcióját, s ki kell építeni 1,5 kilométer új villamospályát a jelenlegi diósgyőri végállomástól Felső-Majláthig. A villamosvonal meghosszabbításával várhatólag a gyakorlati városhatárok is kitolódnak, így több ezer ember kapcsolódhat be a környezetbarát villamosközlekedésbe, miközben a belvárosiak gyorsabban juthatnak el a zöldövezetekbe. Az uniós forrásból vásárolnak harmincegy új, alacsonypadlós villamost is, ezekkel váltják ki az elavult járműparkot. Korszerűbbé válik a járműtelep, az utastájékoztatás, a megállóhelyeken pedig az esélyegyenlőségi előírásoknak megfelelően szélesebb peronok, fedett várók épülnek.
A fejlesztés során zaj- és rezgéscsillapított pályákat fektetnek le, így a környezet zajterhelése várhatólag jelentősen csökken. A villamosrekonstrukció lehetővé teszi a párhuzamos autóbusz-közlekedés megszüntetését, így csökken Miskolc levegőjének szennyezettsége, csökken a por- és közlekedési égéstermék-kibocsátás. A környezetterhelés csökkentése irányába hat az is, hogy a Felső-Majláthig közlekedő szerelvényeken kerékpár-szállítási lehetőség lesz, a végállomáson pedig a tárolást is megoldják. Az új felső-majláthi végállomás jelentőségét növeli, hogy intermodális csomópontként fog működni, vagyis egy helyre kerül az autóbusz- és villamos-végállomás, valamint a Lillafüredi Állami Erdei Vasútra is közvetlenül és gyorsan át lehet majd szállni. A csaknem negyvenmilliárd forintos közlekedésfejlesztő beruházástól Fleskó Gábor nemzetközi tapasztalatok alapján azt reméli, hogy megvalósításával párhuzamosan felgyorsul a város modernizációja is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.