A magyarok megfontoltak, mivel 47 másodperc alatt döntik el, hogy egy-egy élelmiszert megvásárolnak-e, vagy sem, az európai átlag ezzel szemben 30 másodperc – derült ki az Európai Élelmiszer-információs Tanács (EUFIC) által végzett páneurópai felmérésből. Egyebek között arra voltak kíváncsiak, hogy a vásárlók mennyire értik és figyelik a tápérték-jelölési rendszereket, és milyen mértékben veszik figyelembe azokat.
A vizsgálatban több mint 17 ezer embert kérdeztek meg Len-gyelországban, az Egyesült Királyságban, Svédországban, Franciaországban, Németországban, illetve hazánkban. A most nyilvánosságra került eredmény szerint – az európai átlaghoz hasonlóan – a magyaroknak mindössze 18 százaléka nézi meg rendszeresen a termék tápértékéről szóló adatokat. Egyharmaduk a kalória-, 14 százalékuk a szénhidrát-, 13 százalékuk a cukortartalmat, és ugyanennyien az adalékanyagokat figyelik elsősorban, főként joghurtok, gabonapelyhek és a készételek esetében. A zsírtartalommal azonban nem foglalkozunk, ez csak a vásárlók öt százalékát érdekli.
A megkérdezettek körülbelül 60 százaléka ismeri és értelmezni is tudja a címkéken szereplő százalékos információkat, a nők és a jobb körülmények között élők pedig jobban figyelnek ezekre.
A kérdezőbiztosok kíváncsiak voltak a fogyasztók táplálkozási ismereteire is, így kiderült, tisztában vannak a rostok, a teljes kiőrlésű gabona és az omega-3 fogalmával, de hajlamosak eltúlozni a nemkívánatosnak tartott élelmiszerek hatását. Érdekes eredmények születtek a kalóriaszükségletről szóló ismereteket vizsgálva is, ahol kiderült, hogy a legrosszabb eredményt a francia férfiak és a magyar nők érték el. A most összegzett felmérés eredményeit szombaton, Szlovéniában az első európai élelmiszerkongresszuson mutatják be.
Sasvári Sándor megrázó vallomása: így tették tönkre a családját