Megérkezett Budapestre Cecilia Bartoli, a legendás hangú énekesnő, aki a Magyar Állami Operaház és a Művészetek Palotája együttműködésének köszönhetően három különböző tematikájú hangversenyt is ad. A művésznő népszerűségét mutatja, hogy pillanatok alatt elkapkodták a szokásosnál is magasabb áron meghirdetett jegyeket. Szerda este az Ybl-palotában Fischer Ádám vezényletével és az Operaház zenekarával együtt Mozart- és Haydn-művek szólalnak meg, pénteken a MűPában a Bázeli Kamarazenekarral lép dobogóra, ekkor Händel és Itália címmel ad koncertet, a jövő hétfőn, szintén a Művészetek Palotájában rendezett est középpontjában pedig saját felfedezése, a XIX. századi mezzoszoprán, Maria Malibran és a számára írt itáliai romantikus művek állnak. A művésznőt már hosszú ideje próbálja megnyerni budapesti fellépésre mindkét intézmény, és abban, hogy most igent mondott, fontos szerepe volt Fischer Ádámnak, akit Bartoli csak Fischer mesternek nevez, és akire szakmailag is felnéz.
– Az, hogy Fischer mesterrel zenélhetek együtt, mindig nagy dolog, hiszen rengeteget tanultam tőle, akár a technikai, akár az előadói részét nézem – fogalmazott Cecilia Bartoli a karmesterhez fűződő 18 éves szakmai kapcsolatáról. Az operaház fő-zeneigazgatója is elismeréssel szólt az énekesnőről, akit elmondása szerint nem azért tart nagy művésznek, mint a többség, hanem egyrészt azért, mert sikerét nem népszerűsége növelésére használja fel a biztos sikert jelentő repertoár ismételgetésével, hanem elfelejtett zeneszerzők felfedezésére és felfedeztetésére. Másrészt azért tartja sokra, mert – mint fogalmazott – az igazi művészeket arról ismerjük meg, hogy „nem ők a jók, hanem a többiek is”. Vagyis inspirál, így ha vele játszanak, akkor Fischer Ádám és a zenekar is jobb lesz.
Cecilia Bartoli tervei között egyébként a reneszánsz irányába nyitás is szerepel, ez az általa az egyik legnagyobb operaszerzőnek tartott Monteverdi műveit jelenti. A kortárs darabok hiányoznak a repertoárjából, de mint mondta, nem elvi okokból, és kifejezetten szeretné, ha az élő zeneszerzők élő hangoknak, így például kifejezetten neki is komponálnának, mint egykor, például Mozart idejében bevett gyakorlat volt. A művésznő a legtöbb európai országban már fellépett, a még hiányzó országok között Romániát, Bulgáriát és Görögországot említette.
Mutatjuk a fővárosi Fidesz legújabb javaslatait