Konnektorból tankol a kisautó

A hét végétől bárki dönthet úgy, hogy elektromosra cseréli ózonlyuktágító szénhidrogén-üzemű gépkocsiját, a hajtóanyagot pedig nem benzinkútnál, hanem konnektorból veszi. Magyarországon is forgalomba hozták ugyanis a világ egyetlen szériában gyártott elektromos kisautóját, az Európa tíz országában már kapható Revát. Az elektromos jármű Debrecenben mutatkozott be a nagyközönségnek.

2009. 05. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Debrecen főterén mutatták be pénteken Magyarországon először a Revát. Az első kipróbáló Kósa Lajos polgármester és Pajna Zoltán alpolgármester volt, majd sokan követték a példát, és tettek néhány kört a piros, kék és ezüst színű autócskákkal. A járműveket női bevásárlókocsiként, környezettudatos választásként, és a már felnőtt, ám még tanuló fiatalok számára olcsó fenntartása miatt praktikus megoldásként egyaránt ajánlották a közönség figyelmébe.
Amint kiderült, a helyszínválasztás nem volt véletlen, ugyanis a magyarországi forgalmazó, a Szabó János vezette Comtex Green Zrt. is debreceni. A vezérigazgató lapunknak elmondta: a kisautót nyolc éve gyártja a Reva Elecrtic Car Ltd. (REC) az indiai Bangalorban. Kifejlesztője Chetan Maii, aki michigani egyetemistaként 1991-ben kezdett környezetbarát technológiákkal foglalkozni. Elsőként egy napelemes autót konstruált.
Az amerikai–kanadai–indiai tulajdonban lévő Rec eddig mindössze ötezer Revát adott el a világon, ám tavaly óta jelentősen megnőttek a megrendelések, különösen az amerikai piacon. Ezért a cég bangalori üzemét bővíteni kívánja, s év végére harmincezer autó kibocsátására teszi alkalmassá, Európában pedig évi tizenötezer Reva összeszerelésére alkalmas gyár építését tervezi. Az európai üzem esetleges helyszíneként Debrecen is szóba jön – tájékoztatott Szabó János.
Az alig ötszáz kilós, kétszemélyes jármű abszolút környezetbarát városi autó, aminek tankolása felettébb kényelmes. Az üzemanyag vételezéséhez ugyanis nem kell kilépni otthonunkból, akár egy mobiltelefon esetében, itt is elég bedugni a konnektorba a töltőt, és már indul is a művelet. Az autó ülései alatt elhelyezett, stabilizálóként is működő, mintegy 262 kilogrammot nyomó akkumulátorok lemerülése esetén a teljes feltöltés nyolc órát igényel, ami alatt a jármű körülbelül 375 forintba kerülő mennyiségű elektromos áramot fogyaszt el. A Reva a tárolt energiával nyolcvan kilométeres óránkénti végsebességet tud elérni, és hatvan kilométer megtételére képes.
A hajtási energia olcsósága a forgalmazó szerint kárpótolhatja a használókat a kiskocsi jelenlegi vételáráért, ami ugyancsak borsos. A jármű ugyanis tizenkétezer euróba kerül, és úgy juthatunk hozzá, hogy a vételár negyedét előre befizetjük, majd 3-4 hónapig türelemmel várjuk, hogy környezetbarát autónk végre megérkezzen. Ezért cserébe fix árfolyamot ígér a Reva forgalmazója, vagyis az előleg befizetésekor érvényes euróárfolyamon törleszthetjük a részleteket, egészen a futamidő végéig.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.