Súlyosan etikátlannak és felháborítónak tartja a BKV személyzeti vezetőjének százmilliós végkielégítését Tarlós István, a fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője. Az ellenzéki politikus lapunknak úgy nyilatkozott: teljesen abszurd, hogy egy tíz éve csődközelben vergődő, önkormányzati tulajdonú cég vezetője ilyen horribilis összeghez jusson úgy, hogy azóta is a közlekedési társaságnál dolgozik többmilliós fizetésért.
Ismert, Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes és Kocsis István BKV-vezérigazgató is vizsgálatot indított a BKV személyzeti vezetőjének lapunk által feltárt százmilliós végkielégítési ügyében.
*
A Magyar Nemzet értesülése szerint Szalainé Szilágyi Eleonóra a távozásáért összesen 96 millió forintot kapott tavaly márciusban, amelyből hetvenmillió volt maga a végkielégítés, 16 millió a titoktartási pénz, mintegy tízmillió forint pedig az elmaradt prémiumok és egyéb juttatások. Ennek ellenére Szalainé ma is a társaságnál dolgozhat havi bruttó négymilliós átlagbérért, ráadásul munkaviszonya megszűnése után elvileg a szolgálati autóját is megtarthatja.
Tarlós István rámutatott: miközben egy átlagos családban a gyermekek napi betevőjének előteremtése is komoly gondot okoz, aközben a budapesti MSZP– SZDSZ-es városvezetés létrehozott egy zárt kasztot, amelyben a cégvezetők mesés végkielégítéseket, jutalmakat vehetnek fel. Arra a felvetésre, hogy ennek ellenére most éppen a botrány egyik kulcsfigurája, Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes próbál a számon kérő vizsgálat élére állni, Tarlós úgy reagált: „kilóg a lóláb”. Szerinte teljesen elképzelhetetlen, hogy Hagyóék ne tudtak volna a százmilliós végkielégítésről. Emlékeztetett: 2006 óta a BKV ügyeit elsősorban nem Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester, hanem a szocialisták felügyelik, élükön Hagyó Miklóssal. Hozzátette: az elmúlt években számtalanszor kértek magyarázatot hasonló botrányos ügyekben, például a milliárdos kommunikációs tanácsadói szerződések kapcsán, de a városvezetés a füle botját sem mozdította.
A frakcióvezető kiemelte: a napokban elkészült a Fidesz–KDNP 2010-es fővárosi választási programja, amely egy új városüzemeltetési struktúrában gondolkodik. A legfontosabb, hogy a közgyűlés által folyamatosan ellenőrizhető, számon kérhető legyen a fővárosi cégek gazdálkodása. Egy egyszerűbb, korszerűbb és átláthatóbb rendszert képzelnek el, amelyben nem fordulhat majd elő olyan, hogy például a BKV saját magától rendel meg szolgáltatásokat – tette hozzá Tarlós István.
Egyértelműen vezet a Fidesz a többi párt előtt