A honvédség helikopterfelújításairól szóló tegnap megjelent cikkünkre reagálva a honvédelmi tárca végre érdeminek mondható válaszokat adott azon kérdéseink egy részére, amelyeket az ügyben tettünk fel korábban a minisztérium kommunikációs főosztályának. Az MTI sajtószolgálatán elküldött sajátos „üzeneteinek” legutóbbi darabjában a HM például beszámol arról, hogy aláírtak egy keretszerződést a Dunai Repülőgépgyár Zrt.-vel katonai helikopterek karbantartására és javítására közel 800 millió forint értékben. A minisztérium az erre vonatkozó eddigi kérdéseinkre minden esetben úgy reagált, hogy folyamatban van a megállapodás aláírása.
A tegnapi közleményben megjegyzik azt is, hogy valótlan az a feltételezésünk, mely szerint az eredeti pályázati kiírásban mintegy 3,5 milliárd értékű keretszerződés megkötése szerepelt. A HM Fejlesztési és Logisztikai Ügynökségének honlapjáról azonban azóta levették a megbízás általános feladatait és feltételeit tartalmazó hirdetményt. Az erre vonatkozó dokumentumokba természetesen betekintést kértünk a HM médiaosztályától. A tárca azt is állítja, a helikopterek üzemidő hosszabbítása a DR Zrt.-vel aláírt keretszerződés alapján végrehajtható, és ehhez nincs szükség a tegnapi cikkünkben megemlített Solar Kft. közvetítésére, mert ebben az esetben az orosz fél közvetlenül működne közre. A HM viszont arra nem tér ki, az oroszok közvetlen közreműködése esetén miért van szükség a DR Zrt. több százmilliós megbízására.
A HM szerint nem igaz azon állításunk sem, hogy kétségessé vált a felújított gépek szolgálata, mert – mint közlik – azokat a feladattípusokat figyelembe véve, amelyekre ezeket a helikoptereket a honvédség használja, a gépek repülhető ideje több évre elegendő. A minisztérium tehát valójában elismeri, hogy a gépek nem minden feladatra alkalmasak jelenleg azok közül, amelyekre egyébként használhatók.
Öt autó ütközött az újbudai Budaörsi úton