Tízmilliók mentek el a honvéd terepralira

Eddig 33 millió forintot költöttek el a Budapesti Honvéd Sport Egyesület állami támogatásából arra a terepralicsapatra, amelyet egy Palik László által alapított cég készít fel a versenyekre. A sportriporter állítja: a csapat megalakításában és kezdeti edzésein részt vett, de jelenleg nincs köze a versenyzők ügyeit intéző Honvéd Dream Team Kft.-hez. A katonacsapat ingyen használhatja Palik egykori autóját, a lehetséges szponzori bevételekből viszont megosztva részesülhet majd a honvéd sportegyesület és a riporter volt társasága.

2009. 09. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Harminchárommillió forintot már elköltöttek a Budapesti Honvéd Sport Egyesület (BHSE) költségvetéséből az idei év elején megalakult tereprali-szakosztályra – tudta meg lapunk a szakosztály felkészítését és versenyeztetését intéző Honvéd Dream Team Kft. ügyvezetőjétől. Sebestyén Farkas Emőke azt is elmondta: ez az összeg a honvéd ralicsapat eddigi összes költségét fedezte a megalakulása óta. Ebbe beletartoznak a nevezési díjak, a képzés, az utazások, valamint a versenytechnikai fejlesztés költségei is, illetve az egyéb kifizetések, például a trénerek, szerelők és egyéb szakemberek fizetése.
Mint arról beszámoltunk, a BHSE-hez hetvenmillió forint állami támogatás juthatott a tereprali- szakosztály megalakulása után, amelyet az autóversenyzők költségeire használhatnak fel. A felkészítést irányító Honvéd Dream Team Kft.-t Palik László alapította a szakosztály jelenlegi sportszakmai igazgatójával, Pócsik Lászlóval. A sportriporter a Magyar Nemzettel azt közölte: családi okokból (idén nyáron megszületett harmadik gyermeke) egyre több vállalkozását adja át másnak, ezért idén februártól a Honvéd Dream Team Kft.-t is mások vezetik. Ennek köszönhetően már nincs köze a társaság ügyeihez. A honvéd terepralicsapat felkészítésében a megalakulást követően részt vett, de ma már ezzel sincs ideje foglalkozni. Palik elismerte, hogy a BHSE versenyzői az ő régi Nissan autóját használják, de állította: ezért nem kell egy fillér bérleti díjat sem fizetniük.
Ezt megerősítette Sebestyén Farkas Emőke is. A Honvéd Dream Team Kft. ügyvezetőjének tájékoztatása szerint a tereprali-szakosztály a versenyautóért és a tréningautóért sem fizet bérleti díjat. A cég és az egyesület közötti üzleti konstrukció ugyanis egy közös kockázatvállaláson alapuló megállapodás. Ez alapján a szponzori bevételekből megosztva részesülne a társaság és az egyesület, de a gazdasági válság miatt egyelőre nem jelentkeztek pénzügyi támogatók. A felek azonban abban reménykednek, hogy a Honvéd Dream Team ralicsapat eddigi eredményei alapján ilyen bevételekre is lehet majd számítani. A katonák ugyanis rendkívül tehetséges versenyzők, a magyar bajnokság összetett versenyében az ötödik helyen végeztek, és minden futamot pontszerző helyen fejeztek be.
A Honvéd Dream Team terepralicsapatot tavaly hozták létre, az idén januárban pedig önálló szakosztályként építették be a BHSE sportközösségeibe. Erre a BHSE közlése szerint azért volt szükség, hogy új egyesület alapítása nélkül is szerepelhessenek a sportversenyeken. A csapat támogatását ezek után úgy oldották meg, hogy a pénzt nem közvetlenül a terepralisok kapták, hanem a BHSE költségvetését emelték meg kilencvenmillió forintról 160 millióra. Ez azt jelentheti, hogy míg a BHSE tizenegy, eddig is világverő szinten működő szakosztályának (például a vízilabdásoknak vagy a kajak-kenusoknak) az elmúlt években kevesebb mint százmillió jutott a jelenleg Szekeres Imre vezette honvédelmi tárca költségvetéséből, addig a Honvéd Dream Teamre mindössze húszmillióval költenek kevesebbet, mint az öszszes többi honvédos sportolóra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.