Ennivaló ötlet

2010. 03. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ördög bújt a magyar vásárlóba – de lehet, hogy csak valami jó értelemben vett tudatosság. Friss felmérések szerint tíz hazai vevőből nyolc ma már megnézi a termék származását, háromnegyedük szándékosan ügyel arra, hogy magyar élelmiszer kerüljön az asztalára. Elsősorban az alapvető élelmiszerek és a tejtermékek esetében van ez így. A jelenség új keletű, nemrég még ezen a területen is a multik uralták a pályát az importáruikkal.
Ezeket a sokszor zavaros eredetű termékeket volt kénytelen fogyasztani a jámbor magyar. Ráadásul a transzakció a külföldieket gazdagította, a nálunk megtermelt hasznot ugyanis nemes egyszerűséggel kivitték az országból.
Hogy mi hozta a fordulatot? Egyszerűen elege lett a magyar vidéknek a feje tetejére állított világból. A felhergelt gazdák először földhöz vágták a kalapjukat, kucsmájukat (ki mit viselt), majd gazdakörökbe tömörülve rövid idő alatt országos szociálisbolt-hálózatot alakítottak ki. Ennek az a lényege, hogy a termelők ettől kezdve közvetlenül a boltokba vitték megtermelt áruikat, kiiktatva így a haszon lefölözésére spekuláló viszonteladókat, akik erre reagálva maguk kezdték el földhöz csapdosni a fejfedőiket. A bánatos haszonlesőket leszámítva így mindenki jól jár.
Ez azonban csak a kezdet, van még bőven tennivaló. A szeszes italoknál és az édességeknél például kevésbé tartjuk fontosnak, hogy magyar eredetű legyen az áru (holott például a tokaji, egri, villányi bortól legalább olyan minőségű jókedvünk támad, mint bármelyik francia, spanyol, olasz társától). Van teendő a zöldség- és gyümölcsfronton is, itt még – stílszerűen – nem érett meg igazán a magyar gondolat. De állítólag már rügyezik…

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.