Rogán Antal elmondta: a Fidesz és a KDNP nem hagyja, hogy nyártól elszabaduljanak az indulatok fővárosszerte, mert a jelenlegi kormányzati és fővárosi vezetők alkotmányellenesen szabályozták a korrupciógyanús ügyek sokasága miatt ellehetetlenült parkolást.
Ismeretes, tavaly novemberben az Alkotmánybíróság 2010. június 30-val semmisítette meg a jelenlegi kaotikus parkolási állapotokat eredményező jogszabályokat, Budapesten pedig az egész fővárosra szóló önkormányzati rendeletet. – Az új szabályozásban kizárnánk, hogy cégek, magán- vagy akár önkormányzati társaságok szedjék be a díjakat, illetve feladataikra hivatkozva a településeket, budapesti kerületeket megillető bevételek jelentős részét – erősítette meg lapunknak korábbi bejelentését Rogán Antal. A kormányzati szerepre készülő Fidesz politikusa szerint a parkolást az önkormányzatoknak saját szervezetükkel, legkézenfekvőbb módon, a közterület-felügyeletekkel kell ellátni, ráadásul a javaslat lehetetlenné teszi, hogy az eddig közreműködő önkormányzati cégeket a következő hónapokban részben vagy egészben privatizálják az októberben minden bizonnyal a kerületek éléről is távozni kényszerülő balliberálisok.
Ughy Attila ugyancsak fideszes fővárosi képviselő szerint Budapesten totális káosz alakult ki a parkolás körül, még a városházán sem tudják, milyen határozatokat hozott a Fővárosi Közgyűlés MSZP– SZDSZ-es többsége a legutóbbi rendkívüli ülésen. Míg a mára fővárosi szinten is megbukott pártok a hatalomátmentés módján vitatkoztak, a Fidesz és a KDNP közölte: nem vesznek részt ebben a komédiában. Míg az önkormányzat hivatalos honlapja szerint felmondták korábbi megállapodásukat a vesztegetési ügyek miatt a parkolók takarításától elzárkózó Budapesti Önkormányzati Társulással és cégével, az MSZP-s Rusznák Imre volt fővárosi képviselő vezette BÖP Kft.-vel, amely a IX. és a XIII. kerülettel közösen működtette a parkolóhelyeket, és a fővárosi tulajdonú Parking Kft. átveheti az üzemeltetést, kiderült: csak a káosz fokozódott. Utóbbit Volly György, a Parking kommunikációs igazgatója is elismerte lapunknak. Közölte: ők készek arra, hogy ne csak a tervezett 2500 autónyi parkolóhelyet vegyék át, hanem egész Budapesten ők végezzék a közszolgáltatást, azonban erre tavasszal még nincs esély. – Akármilyen törvény születik majd, mi átlátható működést szeretnénk, erre kész tervünk van – emelte ki a kommunikációs igazgató.
Egy magát megnevezni nem kívánó informátoruk szerint a Parking egészen az elmúlt hónapokig a BKV-botrányokba belebukott Hagyó Miklós érdekkörébe tartozott, többek között a Kossuth téri mélygarázs tervezett beruházásának „kiaknázására”, azonban a cég vezetői ma már az országosan és a fővárosban is vezetésre esélyes ellenzékkel tárgyalnának a jövőről.
Ughy Attila szerint jó esetben a parkolás nem a polgárok megadóztatását jelenti, hanem része a közösségi és egyéni közlekedés, a forgalom szabályozásának. – Egységes és átfogóan rendezésre akár az új Országgyűlés alakuló ülésén is lehetőség nyílik – mondta.
Rogán Antal emlékeztetett: az V. kerületi önkormányzat azzal, hogy három évvel ezelőtt saját kezébe vette a parkolást, csaknem megháromszorozta a kerület bevételét, a 2006-os 400 millió forint helyett ma már több mint egymilliárd érkezik a helyi kasszába, és nem utolsósorban kiküszöbölték a más társaságoknál csaknem mindennapossá vált korrupciót. A legnagyobb botrány a belvárosban az volt, amikor kiderült: az üzemeltető cég vezetője egy Ferrarival furikázott, miközben a kerületi számlára mind kevesebbet fizettek.
Mindez azonban semmi sem volt ahhoz képest, hogy a pesti és budai kerületek jelentős részében megbízott Centrum Parkoló Kft. egyik vezetője és több alkalmazottja vesztegetési ügybe keveredett, és a terézvárosi kerékbilincselési ügynek már tucatnyi gyanúsítottja van, közöttük az egyik MSZP-s képviselőjelölt és alpolgármester, Hatvani Csaba, továbbá a VI. kerületi önkormányzat jegyzője, a helyi közterület-felügyelet vezetője. A BÖP Kft.-nél pedig az elmúlt hónapokban volt olyan nap, amikor kettesével vették őrizetbe a tetten ért parkolóőröket.
– Tavaly decemberben Józsefváros szakított a Centrummal, és a több mint kétezernyi parkolóhely saját üzemeltetése már csaknem kétszer annyit hozott az önkormányzatnak, mint azelőtt, ugyanennyi idő alatt – emelte ki Kocsis Máté (Fidesz). A tavaly megválasztott polgármester elmondta: az önkormányzat ugyan 86 millió forintot költött a korszerűsítésre, szervezete megerősítésére, de ez a befektetés rövid időn belül megtérül.
Budán is mielőbbi változást várnak a fideszes többségű kerületek, a Hegyvidéken például van olyan centrumos szerződés, amelynek egy része jövőre lejár, de egyes területeken például csak 2016-ban lehetne megválni a társaságtól. Láng Zsolt, a II. kerület polgármestere a lakossági igénye alapján egyértelműen a parkolás fővárosi egységesítését szorgalmazza.
Az, hogy a balliberális vezetésű önkormányzatok a hatalomátmentésben érdekeltek, bizonyítja: a már megindított büntetőeljárások ellenére a Centrummal meghosszabbította lejáró szerződését az ingatlanpanamákról is elhíresült Terézváros és Erzsébetváros, az angyalföldi MSZP-s vezetők pedig még a fővárosi szakítás után sem kívánnak tárgyalni a BÖP-szerződés felbontásáról.
Mindenszentek - Fokozott óvatosságra intenek a mentők