Hatalomátmentés a parkolásban is?

Megakadályozzuk, hogy az önkormányzati választásig folytatódjon a szocialisták parkolási hatalomátmentése Budapesten – közölte lapunkkal Rogán Antal, a Belváros-Lipótváros fideszes polgármestere. Míg a bukott koalíció, az MSZP és az SZDSZ a vesztegetési botrányok után is a maradék fővárosi koncon osztozkodik, a kormányzásra készülő ellenzék az új parlament első napjára törvényjavaslattal készül.

2010. 03. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rogán Antal elmondta: a Fidesz és a KDNP nem hagyja, hogy nyártól elszabaduljanak az indulatok fővárosszerte, mert a jelenlegi kormányzati és fővárosi vezetők alkotmányellenesen szabályozták a korrupciógyanús ügyek sokasága miatt ellehetetlenült parkolást.
Ismeretes, tavaly novemberben az Alkotmánybíróság 2010. június 30-val semmisítette meg a jelenlegi kaotikus parkolási állapotokat eredményező jogszabályokat, Budapesten pedig az egész fővárosra szóló önkormányzati rendeletet. – Az új szabályozásban kizárnánk, hogy cégek, magán- vagy akár önkormányzati társaságok szedjék be a díjakat, illetve feladataikra hivatkozva a településeket, budapesti kerületeket megillető bevételek jelentős részét – erősítette meg lapunknak korábbi bejelentését Rogán Antal. A kormányzati szerepre készülő Fidesz politikusa szerint a parkolást az önkormányzatoknak saját szervezetükkel, legkézenfekvőbb módon, a közterület-felügyeletekkel kell ellátni, ráadásul a javaslat lehetetlenné teszi, hogy az eddig közreműködő önkormányzati cégeket a következő hónapokban részben vagy egészben privatizálják az októberben minden bizonnyal a kerületek éléről is távozni kényszerülő balliberálisok.
Ughy Attila ugyancsak fideszes fővárosi képviselő szerint Budapesten totális káosz alakult ki a parkolás körül, még a városházán sem tudják, milyen határozatokat hozott a Fővárosi Közgyűlés MSZP– SZDSZ-es többsége a legutóbbi rendkívüli ülésen. Míg a mára fővárosi szinten is megbukott pártok a hatalomátmentés módján vitatkoztak, a Fidesz és a KDNP közölte: nem vesznek részt ebben a komédiában. Míg az önkormányzat hivatalos honlapja szerint felmondták korábbi megállapodásukat a vesztegetési ügyek miatt a parkolók takarításától elzárkózó Budapesti Önkormányzati Társulással és cégével, az MSZP-s Rusznák Imre volt fővárosi képviselő vezette BÖP Kft.-vel, amely a IX. és a XIII. kerülettel közösen működtette a parkolóhelyeket, és a fővárosi tulajdonú Parking Kft. átveheti az üzemeltetést, kiderült: csak a káosz fokozódott. Utóbbit Volly György, a Parking kommunikációs igazgatója is elismerte lapunknak. Közölte: ők készek arra, hogy ne csak a tervezett 2500 autónyi parkolóhelyet vegyék át, hanem egész Budapesten ők végezzék a közszolgáltatást, azonban erre tavasszal még nincs esély. – Akármilyen törvény születik majd, mi átlátható működést szeretnénk, erre kész tervünk van – emelte ki a kommunikációs igazgató.
Egy magát megnevezni nem kívánó informátoruk szerint a Parking egészen az elmúlt hónapokig a BKV-botrányokba belebukott Hagyó Miklós érdekkörébe tartozott, többek között a Kossuth téri mélygarázs tervezett beruházásának „kiaknázására”, azonban a cég vezetői ma már az országosan és a fővárosban is vezetésre esélyes ellenzékkel tárgyalnának a jövőről.
Ughy Attila szerint jó esetben a parkolás nem a polgárok megadóztatását jelenti, hanem része a közösségi és egyéni közlekedés, a forgalom szabályozásának. – Egységes és átfogóan rendezésre akár az új Országgyűlés alakuló ülésén is lehetőség nyílik – mondta.
Rogán Antal emlékeztetett: az V. kerületi önkormányzat azzal, hogy három évvel ezelőtt saját kezébe vette a parkolást, csaknem megháromszorozta a kerület bevételét, a 2006-os 400 millió forint helyett ma már több mint egymilliárd érkezik a helyi kasszába, és nem utolsósorban kiküszöbölték a más társaságoknál csaknem mindennapossá vált korrupciót. A legnagyobb botrány a belvárosban az volt, amikor kiderült: az üzemeltető cég vezetője egy Ferrarival furikázott, miközben a kerületi számlára mind kevesebbet fizettek.
Mindez azonban semmi sem volt ahhoz képest, hogy a pesti és budai kerületek jelentős részében megbízott Centrum Parkoló Kft. egyik vezetője és több alkalmazottja vesztegetési ügybe keveredett, és a terézvárosi kerékbilincselési ügynek már tucatnyi gyanúsítottja van, közöttük az egyik MSZP-s képviselőjelölt és alpolgármester, Hatvani Csaba, továbbá a VI. kerületi önkormányzat jegyzője, a helyi közterület-felügyelet vezetője. A BÖP Kft.-nél pedig az elmúlt hónapokban volt olyan nap, amikor kettesével vették őrizetbe a tetten ért parkolóőröket.
– Tavaly decemberben Józsefváros szakított a Centrummal, és a több mint kétezernyi parkolóhely saját üzemeltetése már csaknem kétszer annyit hozott az önkormányzatnak, mint azelőtt, ugyanennyi idő alatt – emelte ki Kocsis Máté (Fidesz). A tavaly megválasztott polgármester elmondta: az önkormányzat ugyan 86 millió forintot költött a korszerűsítésre, szervezete megerősítésére, de ez a befektetés rövid időn belül megtérül.
Budán is mielőbbi változást várnak a fideszes többségű kerületek, a Hegyvidéken például van olyan centrumos szerződés, amelynek egy része jövőre lejár, de egyes területeken például csak 2016-ban lehetne megválni a társaságtól. Láng Zsolt, a II. kerület polgármestere a lakossági igénye alapján egyértelműen a parkolás fővárosi egységesítését szorgalmazza.
Az, hogy a balliberális vezetésű önkormányzatok a hatalomátmentésben érdekeltek, bizonyítja: a már megindított büntetőeljárások ellenére a Centrummal meghosszabbította lejáró szerződését az ingatlanpanamákról is elhíresült Terézváros és Erzsébetváros, az angyalföldi MSZP-s vezetők pedig még a fővárosi szakítás után sem kívánnak tárgyalni a BÖP-szerződés felbontásáról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.