Michael Schumacher 2002-ben mind a 17 futamon dobogós volt (!), mögötte jócskán leszakadva következik a sorban Fernando Alonso és Lewis Hamilton. A spanyol a 2006-os, a brit a 2007-es évadot indította úgy, hogy az első kilenc versenyén pezsgőzhetett a pódiumon. Schumacher fel tud mutatni egy hetes évindító dobogós sorozatot is (1994), miként Niki Lauda (1976), Alain Prost (1988) és Jenson Button (2009) is, míg Vettel a maga „ötösével” egyelőre négyes holtversenyben a tizedik. S azt felettébb bánhatja, hogy a Kínai Nagydíjon a Red Bull kivételesen rosszul megválasztott boksztaktikája miatt Hamilton a verseny vége felé megelőzte, mert év elején ötös nyerő szériára csak kétszer akadt példa: 1992-ben Nigel Manselltől, 2004-ben pedig Schumachertől. A német amúgy abban az évben, miután hatodik futamán Monacóban kiesett, újabb hét versenyt nyert meg egymás után, így a magunk részéről inkább ezt tekintjük minden idők legjobb szezonkezdésének.
A mai mezőny – benne még mindig a régi önmagát reménytelenül kereső Schumacherrel – a soron következő állomáson, éppen a Monacói Nagydíjon jön össze a Forma–1 emblematikus versenyén. A városi pályás viadal az egyetlen, amelyen pénteken pihenőnap van, így a nagyhercegségben már ma megkezdődnek a szabadedzések; a Spanyol Nagydíj után némileg puskaporos hangulatban. Barcelonában előbb a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko vádolta meg a Ferrarit azzal, hogy lehallgatja a rádióbeszélgetéseiket, majd Christian Horner is csatlakozott hozzá. Az osztrák istálló csapatfőnöke ugyancsak gyanúsnak találta, hogy a marenellóiak túlságosan gyorsan reagáltak a boksztaktikájukra Mark Webber kerékcseréinél. A kémjátszmának a hírek szerint voltak olyan mozzanatai, miszerint a Red Bull a rádióforgalmazásban dezinformációkat küldött az éterbe, a szerelői pedig rájátszottak arra, hogy várják a pilótáikat a bokszba…
A Ferrarinál rögvest jelezték, hogy komolytalannak tartják a vádat, de mosolyogni semmi okuk nincs. A szezon előtt hiába volt általános a vélekedés, hogy Alonso és Felipe Massa az idén megszorítja a Red Bullt, az olaszok egyelőre a McLarennel sem bírnak. A látványos szenvedés kedden fejet is követelt: lapátra tették Aldo Costa technikai igazgatót, aki hivatalosan „más fontos beosztást kapott”, és alapjaiban szervezték át a technikai részleget. A három terület (váz, motor és elektronika, gyártás) felelősei immár közvetlenül Stefano Domenicali csapatfőnöknek kötelesek beszámolni. Az biztos, hogy munka van bőven, hiszen a Forma–1 legpatinásabb csapata az idei öt futamon mindössze egy dobogós helyezést tud felmutatni – Alonso a Török Nagydíjon harmadik lett –, a fejlesztéseiből pedig szinte semmi nem jött be. Legutóbbi pofonként Barcelonában a magasított hátsó légterelőjüket szabálytalannak minősítették, így a harmadik szabadedzésre már le kellett szerelniük.
Monacóban egyébként az idei év nagy találmányát, az előzést elősegítő, állítható hátsó szárnyakat a pálya leggyorsabb szakaszán, a hosszú jobb kanyaros alagútban nem használhatják a versenyzők, ami sokaknak nagy megkönnyebbülés. A Forma–1 legrutinosabb pilótája, a Williams alkalmazásában álló Rubens Barrichello egyenesen életveszélyesnek tartotta, ha a szűk helyen engedélyezik a DRS használatát. (A szabadedzésen és az időmérőn az alagúton kívül bárhol, a versenyen csak a célegyenesben lesz aktiválható.) Azért így is van mitől tartani. A pályán kedden kiégett az építőmunkások egyik teherautója, emiatt az első kanyar, a Sainte Devote egy részét, éppen a fékezési szakaszát újra kellett aszfaltozni. Még tegnap is folyt a munka, és a friss borítás a hozzáértők szerint komoly gondokat okozhat. Ám a megoldhatatlan probléma a mezőny számára sokkalta inkább a Red Bull és Vettel lesz…
Szentkirályi Alexandra: A városházi szappanopera újabb felvonásához érkezett