A kivételes földrajzi adottságokkal rendelkező Karlovy Vary egyszerűen túl szép ahhoz, hogy a rossz időjárás elvegye meseszerűségét. Bár még a magyarországinál is rosszabb itt az idő, a hideg és az eső pedig mintha nem akarna múlni, az embernek mégsem szegi semmi a kedvét, ha sétál egyet a zölddel tarkított, hangulatos utcákban vagy a kanyargós folyóparton. De az sem jelent hátrányt, hogy szinte bármelyik utcasarkon találhat egy vetítőhelyet, ahol több tucat film közül választva húzódhat vissza a moziterem megnyugtató sötétjébe. Aki pedig elment a péntek esti fesztiválmegnyitóra vagy a szombati sajtótájékoztatóra, nem utolsósorban személyesen is találkozhatott Judi Dench színésznővel. A nyitógálán életműdíjban részesülő Oscar-díjas színésznő szerényen és rokonszenvesen állt a sajtó elé, az elismerésről elmondta, hogy számára minden elnyert díj nemcsak meglepetés, de nagy megtiszteltetés is. A brit művésznő egyébként szerepelt a nyitógála filmjében, a Jane Eyre-ban, Charlotte Brontë regényének sokadik feldolgozásában is.
A hétvége szenzációja azonban kétségtelenül nem a nyitófilm volt, hanem a Taxisofőr digitálisan felújított kópiájának vasárnap esti vetítése. Martin Scorsese 1976-os, korszakos mozijának nagyfelbontású, digitális kópiáját a Sony készítette el a film bemutatásának 35. évfordulója alkalmából. A projektvezető Grover Crisp kiemelte, hogy a filmfelújítás napjainkban már sokkal magasabb színvonalú a rendelkezésre álló technológiák miatt, mint tizenöt évvel ezelőtt, amikor hasonló munkát végeztek. Ilyen volumenű digitális restauráción a Taxisofőr mellett eddig mindössze két hollywoodi klasszikus esett át: Stanley Kubrick Dr. Strangelove című mozija és az Oscar-esővel jutalmazott, második világháborús Híd a Kwai folyón.
Magyar vonatkozású esemény is történt az elmúlt napokban: Szabó István, a nemzetközi zsűri elnöke mesterkurzust tartott vasárnap.
Deák Dániel: Magyar Péter egy magamutogató ripacs
