Vásárlás: hengerelnek a diszkontok

Hajdú Péter
2011. 07. 31. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Komoly mértékben átalakultak a vásárlási szokások az év első öt hónapjában: egyre nagyobb teret nyernek a diszkontláncok, holott – a tízszázalékos élelmiszer-infláció ellenére – a lakosság napi bevásárlásainak mennyisége nem változott – áll a GfK piackutató kereskedelmi felmérésében. Idén májusban például a tavalyi 50 százalékkal szemben a magyar családok 53 százaléka vásárolt diszkontüzletben. Kovács Krisztina, a GfK kutatója szerint a növekedést egyrészt a diszkontláncok terjeszkedése, másrészt a családok anyagi lehetőségeinek szűkülése okozza. Az emberek folyamatosan keresik az olcsó árukat, illetve aki egyszer diszkontüzletbe szokott, az nagy eséllyel rendszeresen visszatér oda. Vagyis a fogyasztók napi élelmiszer- és háztartásivegyiáru-vásárlásainak egyre nagyobb része zajlik az ilyen jellegű üzletekben.
Nem meglepő, hogy a diszkontüzletek népszerűsége vidéken magasabb, mint Budapesten és a központi régióban, hiszen a vidéki háztartások vásárlóereje a fővárostól távolodva egyre alacsonyabb, így egyre érzékenyebbek az árakra. Erősíti ezt a hatást az is, hogy vidéken kevesebb üzlet között választhatnak a vevők. Megállapítható, hogy a diszkontok egyelőre nem a napi bevásárlás megszokott helyszínei, de egyre nagyobb versenyt támasztanak a kis boltok és az áruházláncok számára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.