Erről kellene szólnia a villanyautózásnak! - Hyundai Inster menetpróba (top5)

Kis akkumulátoros, racionális elektromos autóval bővül a Hyundai palettája. Íme, az első benyomások az Insterről!

2025. 04. 23. 14:39
15 vagy 17 colos abroncsokon gördülhet az új miniautó Fotó: Hyundai
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben a bő 400 lóerős, 2,5 tonnás elektromos modellekkel Dunát lehetne rekeszteni, roppant ellentmondásos, hogy pont a miniautók kategóriájában alig van választék villamos hajtású modellekből. Ezért is örvendetes, ha egy gyártó beszáll ebbe a szegmensbe: 

a Hyundai egy formai értelemben egyedi, ám összességében roppant racionális csomaggal igyekszik magára terelni a figyelmet. 

Mivel a modell alapára befért a 10 milliós lélektani küszöb alá (9 999 000 Ft-tól kapható), jogos az importőr optimizmusa a piaci bevezetéskor. 

1. Az Ioniq modellek mintájára

Egy ideje már megszoktuk a Hyundaitól, hogy a dizájn terén nagyon bátrak. Lényegében olyan autókat is sorozatgyártásba mernek küldeni, amelyek a bevállalósság terén inkább a koncepcióautókat idézik. Így van ez az Insterrel is, a 3,8 méter hosszú típus hozza az elektromos Hyundaiok, érdekes részletmegoldásait - miniautó létére kifejezetten feltűnő jelenség. Mivel az egész autóipar SUV-lázban ég, az újdonságból Cross néven szabadidő-autós köntösbe csomagolt változatot is készítenek, amely tetőcsomagtartójával elsőre egy pöttöm expedíciós járműnek néz ki. 

A Cross kivitel igazi színfoltnak ígérkezik a piacon
Fotó: Hyundai

2. Ismerjük egymást valahonnan

Bár friss modellről van szó, az autóba ülve déjá vu érzésünk lehet, ugyanis a legtöbb részlet (kapcsolók, műszeregység stb.) jól bevált darabként érkezett nagyobb Hyundaiokból. Ugyan a kormányoszlop alsó részére helyezett előválasztó kar itt sem feltétlenül szerencsés (termetesebb vezetőnek kicsit útban van), otthonos a kis Inster, leginkább a szín- és anyaghasználat miatt. Mivel a márkának roppant fontos a fenntarthatóság, nem meglepő, hogy az utastérben újrahasznosított PET-szálakból készült anyagok is megjelennek. 

A műszerfal és a kapcsolók mind jól bevált, ismert elemek
Fotó: Hyundai

3. Kicsi autó, nagy tengelytáv

3,8 méteres hosszával a miniautók szegmensében a nagyobbak közé tartozik az Inster, ám meglepő, hogy 180 centis testmagasság felett is elegendő a hátsó lábtér. Ennek oka a 2580 mm-es tengelytávolság, amivel egyértelműen felfelé lóg ki az átlagból az újdonság, például egy bő 4 méteres Corsának vagy Yarisnak ennél kisebb a tengelytávja. A jövevény alapból négyszemélyes konfigurációban érkezik, akinek szüksége van az öt férőhelyre, annak be kell ruházni a 900 000 Ft-os pluszt kóstáló Prime felszereltségre. 

Miniautó létére több mint korrekt az Inster helykínálata
Fotó: Hyundai

4. Melyik, kinek passzol?

A vásárlók kétféle technika közül választhatnak, a bázismodellben 42 kWh kapacitású a telep, míg a hajtómotor 97 lóerős. Akinek kevés a 327 kilométeres hatótávolság, annak a 49 kWh-s akkumulátorral ellátott, 115 lovas kivitel lehet ideális, ugyanis itt már 370 kilométer is megtehető két töltés között. 

A fedélzeti töltő 11 kW-os, míg villámtöltésre 120 kW-tal van lehetőség, 

ám aki hatékonyabbá szeretné tenni autóját, annak 500 000 Ft-ot kell fizetnie a hőszivattyúért és az akkufűtésért. A Hyundai több villanyautójához hasonlóan megfelelő adapterrel teljesítmény-leadásra is használható az akkumulátor (pl. kempingezésnél). 

A 97 lóerős verziónak 140, a 115 lovasnak 150 km/óra a csúcssebessége
Fotó: Hyundai

5. Kényelemre hangolva

Az 1,3 tonnás testet a 97 lóerős villanymotor is magabiztosan mozgatja, így az Inster tipikusan az az autó, amely városban lámpák között kifejezetten gyorsan éri el az 50 km/órás tempót. Persze a sportosság távol áll tőle, tempósabb kanyarvételnél dől a karosszéria, ugyanakkor a puha futómű jótékony hatása a meglepően komfortos rugózás. A 15 colos felniken guruló alapmodell és a 17 colos keréktárcsákkal büszkélkedő csúcsváltozat a miniautók mezőnyében egyértelműen a kényelmesebbek közé tartozik. 

A Prime és Cross változatok a B-oszloptól hátrafele sötétített üvegezést kapnak
Fotó: Hyundai

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.