Utódot kapott a legszebb mai Ferrari, sokan csalódni fognak az új dizájn miatt

Könnyebb használhatóságot és az utolsó csavarig átdolgozott 3,9 literes V8-as biturbót kap a Romát váltó Amalfi, amely már by-wire rendszerrel fékez.

2025. 07. 02. 7:00
Fotó: Ferrari
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Visszatért az olasz tengerpartra a Ferrari belépőmodellje, a Portofino után a Roma következett, most pedig itt az Amalfi – egyelőre 2+2 üléses kupé formában, de csak hetek-hónapok kérdése az Amalfi Spider leleplezése. Mivel az elődnél bejött a visszafogott vonalvezetés, ezt az irányt követték az új modellnél is, még minimalistább részletekkel újult meg a forma. A LED-es technológia jóvoltából a fényszóró egy résből világít – ez egyben légbeömlő is, ami a motortérbe enged friss levegőt –, a nagy légbeömlő és a motorháztető domborítása a meghatározó. Az aktív hátsó légterelő 250 km/óránál vált nagy leszorítóerő módba, ilyenkor 110 kg leszorító erőt generál.

 

Annyiban változott a műszerfal kialakítása, hogy már nem választja el a sofőrt és az utast a magas konzol, egyébként maradt a három képernyő – a sofőr előtt 15,6 col, középen 10,25 col, az anyósülés előtt 8,8 col. A legújabb fejegység vezeték nélküli telefonpárosítást kínál, új a kormánykerék a számos fizikai kapcsolóval. A karbon fokozott használatával és kontrasztos díszvarrással teszik egyedivé a hangulatot. A feláras komfortülések három méretben érhetőek el, ezeknél tíz légpárnával valósítják meg a masszázsfunkciót. Aki netán nem a motorra kíváncsi, opciósan Burmester hifit is hallgathat. A hátsó ülést kisgyermekek vagy csomagok szállítására ajánlják.

 

Teljesen átfésülték a 3,9 literes V8-as biturbót, a felesleges részek eltávolításával 1 kg-mal csökkentették a blokk tömegét, az új vezérműtengelyek 1,3 kg-ot spórolnak, alacsony viszkozitású olajat használnak a bemelegítési fázis lerövidítésére. A turbófeltöltők optimalizálásával sikerült 640 lóerőre (7500/perc) növelni a teljesítményt, a nyomaték 760 Nm (3000–5750/perc). A nyolcfokozatú dupla kuplungos váltó működését felgyorsították és finomabbá tették.

 

Mindezek a változtatások azt eredményezik, hogy az 1470 kg tömegű Ferrari Amalfi 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a 0–200 km/óra gyorsulás 9,0 másodperc alatt megvan, a csúcssebesség 320 km/óra. Jelentősen javítja a menetdinamikát a by-wire fékrendszer, az ABS Evo rövidebb pedálutat és hatékonyabb lassulást biztosít azáltal, hogy hat érzékelő jele alapján határozza meg az optimális féknyomást kerekenként külön-külön; extrém lassításnál jobban tudja irányítani a sofőr az autót. Elöl 245/35, hátul 285/35 méretű abroncsokat szerelnek a 20 colos felnikre, a Bridgestone (Potenza Sport) és a Pirelli (P Zero) is kifejezetten az Amalfira szabott abroncsot készít.
 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.