Már a kabrió is SUV – Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI ACT DSG
Négy évvel ezelőtt búcsúzott a vászontetős Volkswagen Golf, amely most fél emelettel magasabban tér vissza: továbbra is az MQB építőkészlet az alap, de a T-Roc kabrióba kényelmesebb a ki- és beszállás. A messze hátranyúló szélvédővel és felhúzott oldalablakokkal még szélfogó (115 570 Ft) nélkül is egészen jó a szélvédelem az első sorban. A szélfogó egyébként használaton kívül a csomagtérpadló alatt utazik, behelyezése kétemberes feladat. Hátul már borzolja a frizurákat a menetszél, de dicséretes, hogy csukott tetőnél is van elég fejtér, a lábak viszont a padló merevítője miatt nem férnek be az első ülések alá. Menet közben 30 km/órás tempóig lehet működtetni a tetőt, illetve a kulcs nélküli bejutás rendelésekor erre távirányítóról is lehetőségünk van. Az analóg műszerek és a köztük lévő multifunkciós kijelző mindig jól leolvashatók ugyanez nem mondható el a Discover Media (396 240 Ft) navigáció képernyőjéről, amely erős fényben a csillogás miatt nem látható.
Magyarországon csak az 1,5 literes, hengerlekapcsolásos turbómotorral választható a T-Roc Cabriolet, a 150 lóerős négyhengeres kulturált, csendes társnak bizonyult a teszt során. A hétfokozatú, duplakuplungos váltóra (588 010 Ft) érdemes befizetni, jó ütemben kapcsol és illik a kényelmes, nyugodt haladáshoz. A sportos tempó nem a szabadidő-kabrió erőssége, ahhoz túlságosan érzéketlen a kormányzás, nincs semmi hangélmény, és túlzottan heves kanyarból kigyorsításnál könnyen elpörög az ívbelső kerék.
A listaár tízmillió, ebből lejön 650 000 Ft árkedvezmény, amivel tulajdonképpen a hasonlóan motorizált (lágyhibrid rendszerrel többet tudó) Golf árába kerül a vászontetős T-Roc, ellenfél csak a prémiumgyártók kínálatában van, bő hatmillióval drágábban.
Tovább