Gondban lennék, ha hirtelen meg kellene neveznem az i30 Fastback ellenfeleit. A koreaiak kompakt kupénak tartják ezt a változatot, és ebbe a megfogalmazásba sok minden belefér: az akár 410 lóerős motorral rendelhető BMW 2-es sorozattól kezdve a Renault Mégane Grand-Coupén át a Kecskeméten készülő Mercedes-Benz CLA-ig, de ha egy kicsit kiszélesítjük a látómezőnket, itt a magasabb építésű Toyota C-HR is. Valójában nem is kell a konkurencia háza táján nézelődni, ha az i30 Fastback ellenfelét keressük, hiszen az ott van ugyanabban a szalonban: az Ioniq nevű alternatív hajtású modell, nagyjából ekkora méretű, ötajtós karosszériával. Amíg annál az aerodinamikailag előnyös kialakítás miatt választották a nyújtott formát, addig az i30-as modellnél a szépség miatt alakították át a hátsót.